کد خبر: 954269
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
در گفت‌و‌گوی حسام عقبایی با «جوان آنلاین» مطرح شد
حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که پس از حذف قیمت مسکن از روی سایت‌های واسط از التهابات بازار مسکن کاسته شده و در آینده نیز شاهد کاهش قیمت در این بازار خواهیم بود. او می‌گوید: «دولت باید اقدامات لازم برای افزایش عرضه و تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد و سیاستگذاری‌های خود را در این جهت تغییر دهد.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین – محیا حسینی: در این چند ماه اخیر قیمت مسکن رشد سرسام‌آوری داشته و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان خرید مسکن قدرت خریدشان را از دست دادند. این افزایش قیمت بی‌رویه و بی‌منطق در بازار مسکن نگرانی‌ها و سردرگمی بسیاری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد. در این میان، اما یکی از عوامل ایجاد هیجان و التهاب در بازار مسکن فعالیت سودجویان و دلالان بود که به صورت سازمان‌یافته در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قیمت را پلکانی افزایش می‌دادند و موجب افزایش خارج از عرف قیمت آن می‌شدند. به همین دلیل پلیس فتا به این موضوع ورود کرد و درباره فعالیت در بازا‌رهای آنلاین و سایت‌های درج آگهی در فضای مجازی، جلسات متعددی با مراجعه محترم قضایی برگزار کرد. در نهایت به دستور سرپرست دادسرای ناحیه ۳۱ تهران قرار شد تا تمام قیمت‌های بازار مسکن از سایت‌های واسط حذف شود.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها التهاب بازار را کاهش داده است؟
حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه حذف قیمت مسکن از روی سایت‌ها باعث بهبود وضعیت بازار مسکن شده است به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «زمانی که مسکن تولید نشود و تقاضا برای خرید آن افزایش یابد در نتیجه قیمت آن بالاتر می‌رود که اگر کنترل نشود این روند افزایشی قیمت ادامه‌دار خواهد بود. مانند اتفاقی که در این چند ماهه اخیر افتاد و شاهد افزایش قیمت سرسام‌آور در بازار مسکن بودیم. این در حالی است که قیمت‌گذاری از سوی دلالان و سوداگران در برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها موجب ایجاد جو روانی شد و گرانی مسکن را تشدید کرد.»

عقبایی با بیان اینکه بسیاری از قیمت‌های اعلام شده در سایت‌های واسط غیرواقعی و کاذب بود، اظهار می‌دارد: «این قیمت‌ها تبدیل به مرجعی برای قیمت‌گذاری در بازار مسکن شده بودند و مالکان حاضر نمی‌شدند خانه‌هایشان را به قیمت واقعی بفروشند بلکه تلاش می‌کردند تا خانه‌شان را با قیمت‌های کاذب و کارشناسی نشده به فروش برسانند.»

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک اظهار می‌دارد: «در برخی از ماه‌های سال مانند ماه رمضان، مردم تمایلی به خرید و فروش مسکن ندارند به همین دلیل میزان معاملات مسکن کاهش می‌یابد.»

او درباره پیش بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده می‌گوید: «قیمت مسکن به طور غیرواقعی افزایش یافته است بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در چند ماه آینده شاهد کاهش قیمت در بازار مسکن باشیم.»

عقبایی درباره نقش دولتی‌ها در کنترل بازار مسکن اظهار می‌دارد: «دولت باید اقدامات لازم برای افزایش عرضه و تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهد و سیاستگذاری‌های خود را با این هدف تنظیم کند. آن‌وقت است که با افزایش تولید مسکن قیمت آن کاهش خواهد یافت و همچنین نقدینگی‌های موجود در بازار به سمت ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در این حوزه هدایت خواهد شد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نصیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
0
هنوز برخی اپلیکیشنها قیمتهای غیر واقعی را درج میکنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار