کد خبر: 951722
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تکنولوژی‌های موجود در کشور و حمایت از تولیدکنندگان می‌توان موتور برقی را در داخل کشور تولید کرد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گرانی ۵/ ۲ برابری قیمت موتورسیکلت طی یکسال گذشته گفت: اگرچه تعداد تولیدکنندگان داخلی موتورسیکلت در کشور بسیار است، اما اکثر این تولیدکنندگان مونتاژکننده هستند و قطعات اصلی را پس از واردات در کشور مونتاژ می‌کنند.

موتورسیکلت وارداتی
نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت موتور برقی محاسن بسیاری برای کشور دارد با تحقق این مهم آلودگی‌های زیست‌محیطی تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. می‌توان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی، زمینه تولید موتور‌های برقی در کشور را فراهم کرد.

تولید موتور برقی از آلودگی محیط‌ زیست می‌کاهد
گرمابی با بیان اینکه با تولید موتور برقی می‌توان از آلودگی محیط‌زیستی تا حدودی زیادی کاست، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی مدون و حمایت از تولیدکنندگان زمینه و شرایط تولید موتور برقی فراهم شود.
برخی موتورسیکلت‌ها چند برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند، بنابراین باید با توسعه تکنولوژی و دانش، زمینه تولید موتور برقی فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بخش عظیمی از آلودگی شهر تهران به دلیل وجود موتورسیکلت‌های فرسوده است، خاطرنشان کرد: برخی از موتورسیکلت‌ها چند برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند، بنابراین باید با توسعه تکنولوژی و دانش، زمینه تولید موتور برقی فراهم شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تکنولوژ‌های موجود در کشور می‌توان موتور برقی را در داخل کشور تولید کرد.

وی حضور تولیدکنندگان بسیار در حوزه تولید موتور برقی را یکی از معضلات این حوزه دانست و گفت: تولید قطعات صنعتی در صورتی صرفه اقتصادی دارد که تیراژ مناسبی داشته باشد. در برخی موارد کثرت تولیدکنندگان مشکل‌ساز است؛ چراکه اگر تعداد تولیدکنندگان زیاد باشد تیراژ تولیدی هر واحد، کاهش پیدا می‌کند و فعالان عرصه تولید نمی‌توانند سود کافی و مناسبی به دست آورند.

ضرورت تولید باتری موتور‌های برقی با روش جوینت ویچر
گرمابی تصریح کرد: باتری موتور‌های برقی یکی از موانع تولید این موتورهاست که می‌توان با روش) جوینت ویچر) و همکاری با سایر شرکت‌های خارجی این مانع را رفع کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید از تولیدکنندگان موتور برقی حمایت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار