کد خبر: 949350
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: یارانه یک موضوع سراسری بوده و تا مادامی که پدر و مادر شهدا تمایل به قطع شدن یارانه نداشته باشند، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

عباس پورحسن  اظهار کرد: از ۲۲ اسفندماه سال ۵۸ روزی برای تکریم شهید، شهدا و خانواده‌ آنهاست و البته در این روز به فرمان امام راحل بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس یافت.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۱۹  نفر تعداد کل شهدای آذربایجان‌شرقی است، افزود: ۲۳ هزار نفر جانباز در استان، یک‌هزار و ۹۰۶ آزاده و ۳۵ هزار نفر ایثارگر همچنین ۱۷۰ هزار خانواده ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید استان هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: تعداد شهدای مدافع حرم تبریز ۱۶ شهید است که این میزان را تا ۲۴ شهید اعلام می‌کنند در حالیکه به غیر از ۱۶ شهید، پرونده مابقی در استان نیست.

وی با اشاره به اینکه تعداد گلزار شهدای آذربایجان‌شرقی یک‌هزار و ۱۶۶ است، تصریح کرد: ۹ هزار و ۵۹۰ مزار شهدا در استان وجود دارد.

پورحسن، تعداد شهدای مفقودالاثر استان را ۵۴۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد شهدای گمنام در استان ۲۱۹ شهید است.

وی در رابطه با شائبه‌هایی مبنی بر حذف یارانه برخی از خانواده شهدا عنوان کرد: یارانه یک موضوع مرتبط با سراسر کشور است و تا مادامی که خود پدر و مادر شهید نخواهند این یارانه قطع نمی‌شود و اگر چنین مشکلی برای خانواده شهیدی اتفاق افتاده است قطعاً به بخش معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار در برابر دشمنان، انقلابمان را بیمه کرده  و در سال‌های دفاع مقدس باعث پیروزی کشور شده اشت، اضافه کرد: وظیفه اصلی ما  تداوم بخشیدن و گفتمان‌سازی در بطن جامعه است، چراکه با توجه به نوع سبک زندگی اسلامی ما ایرانیان، از خودگذشتگی و ایثار یک مفهوم با ارزش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: ایثار آموختنی است، چراکه در محیط اجتماعی رخ می‌دهد و باعث شکل‌گیری ایثار برای نسل‌های آینده و تربیت و آموزش می‌شود تا مهربانی و مهرورزی را به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: باید با تاسی به سبک زندگی شهدا که بنیادی‌ترین شاخصه آن تحقق اقتصاد مقاومتی است، به بهترین الگو و مدیریت جهادی و پیشرفت دست یابیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر