کد خبر: 949130
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
تاکنون ۱۸ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی از مناطق عملیاتی غرب و جنوب بازدید کردند
همزمان با آغاز تعطیلات سال نو، افراد با توجه به سن و علاقه خود مکان‌های مختلفی را برای گذراندن تعطیلات نوروز که امسال تعداد آن زیاد‌تر شده است، انتخاب می‌کنند. در این میان گروهی از جوانان رفتن به مناطق عملیاتی در طول هشت سال دفاع مقدس را انتخاب کردند که جوانان کرمانشاهی ازآن جمله‌اند.
پارسينا حسينعلی
سرويس ايران جوان آنلاين: طبق یک رسم کهن هر ساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی ایرانیان بار سفر بسته و برای دیدن بستگان یا مکان‌های دیدنی در استان‌های مختلف به آنجا سفر می‌کنند. با این حال افرادی هستند که به یاد دوران دفاع مقدس و جانبازی و شهادت جوانان این مرزوبوم، مرز‌های جنوب و غرب کشور را که عرصه جانبازی‌های هشت سال دفاع مقدس بود، انتخاب کردند و به این مناطق می‌روند. در میان جوانانی که قرار است امسال مهمان این مناطق مقدس شوند باید نامی از کرمانشاهی‌ها برد که خود نیز در این هشت سال سهیم بودند و مرتب مورد تجاوز دشمن بعثی قرار می‌گرفتند؛ موضوعی که موجب شد تا مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از آغاز اردو‌های ۳ هزار نفره راهیان نور دانشجویی استان به مناطق عملیاتی جنوب خبر دهد.

کرمانشاه از جمله استان‌های غربی کشور به شمار می‌رود که در طول هشت سال دفاع مقدس، بار‌ها در طول این مدت مورد تجاوز دشمن بعثی قرار گرفت و ضمن ایستادگی در برابر این حملات، جوانان و افراد بسیاری برای دفاع از آب و خاک میهن اسلامی جان خود را تقدیم کردند. پس از پایان جنگ یکی از برنامه‌های مثبتی که در این زمینه انجام شد اعزام جوانان علاقه‌مند به این دوران برای بازدید از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس بود. با وجود اینکه در این سال‌ها افراد بسیاری از استان‌های مختلف در این مناطق حضور پیدا کردند، اما حضور جوانان دختر و پسر کرمانشاهی در مقاطع مختلف تحصیلی کم‌نظیر بود.

دانشجویان کرمانشاهی عید مهمان مناطق جنگی

همزمان با آغاز تعطیلات سال نو، افراد با توجه به سن و علاقه خود مکان‌های مختلفی را برای گذراندن تعطیلات نوروز که امسال تعداد آن زیاد‌تر شده است، انتخاب می‌کنند. در این میان گروهی از جوانان رفتن به مناطق عملیاتی در طول هشت سال دفاع مقدس را انتخاب کردند که جوانان کرمانشاهی ازآن جمله‌اند.
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با تأیید این موضوع از آغاز اردو‌های راهیان نور دانشجویی استان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: «دانشجویان دانشگاه‌ها از چند روز گذشته به یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد، به طوری که این مهم تا ۲۷ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.» یونس عزیزی با بیان اینکه برای حضور بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب برنامه‌ریزی شده است، می‌افزاید: «امسال در مجموع حدود ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.» این درحالی است که حدود هزار نفر از دانشجویان استان کرمانشاه در مهرماه، به مناطق عملیاتی غرب کشور فرستاده شدند.

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان برای حضور در اردو‌های راهیان نور دانشجویی در سال جاری ادامه می‌دهد: «اگر ظرفیت داشتیم بیش از ۵هزار نفر متقاضی حضور در اردو‌های راهیان نور دانشجویی بودند.»
به گفته مسئول اردویی گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه سال گذشته در مجموع ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان استان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند. عزیزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور راویان در اردو‌های راهیان نور دانشجویی می‌گوید: «در اردو‌های راهیان نور دانشجویی امسال مباحث اقتصادی کلان مطرح خواهد شد. به عنوان مثال قرار شده موضوعات اقتصاد مقاومتی در یادمان هویزه برای دانشجویان مطرح شود.» این مسئول با اشاره به اثربخشی اردو‌های راهیان نور، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردو‌های راهیان نور عنوان کرد و می‌افزاید: «این اردو‌ها می‌تواند روحیه ایثار و شهادت را به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کند.»

اعزام ۱۸ هزار دانش‌آموز

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای اعزام علاقه‌مندان به یادمان‌های دوران دفاع مقدس، امسال نیز قرار است علاوه بر دانشجویان، دانش‌آموزان نیز مانند سال‌های قبل به مناطق جنگی اعزام شوند. مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تأیید این موضوع می‌گوید: «از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ هزار دانش‌آموز از استان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند.» محمدرسول اکبری می‌افزاید: «آخرین اعزام اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی با اعزام دانش‌آموزان دختر روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه انجام شد.» وی ادامه می‌دهد: «با احتساب این زائران از ابتدای سال ۱۸ هزار دانش‌آموز به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند که ۱۴ هزار نفر از مناطق عملیاتی غرب و ۴هزار نفر از مناطق عملیاتی جنوب دیدن کردند.»

به گفته مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، این دانش‌آموزان اعزامی به اردو‌های راهیان نور غرب کشور از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی مطلع‌الفجر گیلانغرب، شهید بهشتی قصرشیرین و یادمان مرصاد ضمن بهره‌مندی از برنامه رزمی- فرهنگی از نمایشگاه افلاکیان نیز بازدید کردند و دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی جنوب در برنامه‌ای رزمی- فرهنگی حضور یافتند و یادمان هویزه و اروند کنار را زیارت کردند. وی با تأکید بر اینکه اعزام‌های دانش‌آموزی راهیان نور در هفته جاری به اتمام می‌رسد، بیان می‌کند: «همچنین درصدد اجرای طرح شهید بهنام محمدی با تأکید بر مباحث تربیتی دانش‌آموزان در شماری از مدارس هستیم.» به گفته وی، در این طرح با همکاری آموزش و پرورش مربیان آموزش‌دیده در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به مربیان پرورشی کمک می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار