کد خبر: 947044
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
پیام‌مشهد نخستین تیم صعود کننده به نیمه‌نهایی لیگ والیبال
دور دوم مسابقات مرحله پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال با انجام چهار دیدار در شهر‌های مختلف کشور برگزار شد که تیم پیام مشهد با کسب دومین پیروزی برابر فولاد سیرجان ایرانیان، نخستین تیم صعود کننده به نیمه‌نهایی لیگ‌برتر والیبال لقب گرفت. کاله با خاتم اردکان به رحله بعد صعود کرد. شهرداری ورامین نیز توانست برای دومین بار شهرداری گنبد را شکست داده و راهی مرحله بعد شود. اما در آخرین بازی این هفته، خودروسازان لیگ برای دومین بار به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با حساب سه بر یک به سود سایپا تمام شد تا تکلیف تیم صعود کننده از بین این دو تیم به مرحله بعد پلی‌آف، در بازی سوم مشخص شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: جبار قوچان تژاد سرمربی تیم پیام مشهد در گفت و گو با " جوان آنلاین" گفت: بازی خوب و البته بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. می‌دانستم که فولاد چیزی برای از دست دادن ندارد برای همین راحت‌تر از ما بازی را دنبال می‌کرد. با وجود بردی که در بازی رفت کسب کرده بودیم، اما آن‌ها خیلی انتحاری بازی می‌کردند برای همین اگه به امتیازات توجه کنیم متوجه می‌شویم که امتیازشان به عدد ۲۰ رسیده بود. آن‌ها حتی یک ست را هم از ما گرفتند، اما هوشمندانه بازی را مدیریت کردیم تا نهایت فاتح این دیدار شدیم. پس آن‌ها تیم دست و پا بسته‌ای نبودند و باید اعتراف کنم بازی سختی را گذراندیم.
قوچان نژاد: فولاد سیرجان انتحاری بازی کردوی در ادامه افزود: خوشحالم که این بازی با نتیجه ۳-۱ به سود مشهدی‌ها پایان یافت تا به عنوان اولین تیم راهی مرحله بعد پلی‌آف لیگ‌برتر شویم. ما در این بازی ست اول را ۲۵-۲۰ به سود خود به پایان بردیم. در ست دوم ۲۲-۲۵ به سود فولاد سیرجان بهپایان رسید، اما و ست‌های سوم و چهارم بازی نیز ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۰ به سود ما رقم خورد تا در نهایت پیام مشهد نخستین تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال نام گرفت.
قوچان تژاد در ادامه خاطر نشان کرد: در این بازی هر چند پاسور آن‌ها مهدوی در زمین حضور نداشت، اما انصافا پاسور ذخیره شان عالی کار کرد و توانست تیم را راه بیاندازد و امتیاز‌های زیادی را بر خلاف تصور ما کسب کنند. استرس روانی دراین بازی زیاد روی کار بازیکنان من بوجود آمده بودند، اما به هر حال معتقدم کار اصلی ما از مرحله بعد شروع می‌شود که خیلی باید تمرکزمان را جمع کنیم.
در دومین بازی نیز تیم خاتم اردکان با قبول دومین شکست مقابل کاله مازندران از دور رقابت‌های پلی‌آف کنار رفت. در بازی امروز تیم کاله دو ست اول را ۲۷-۲۵ و ۲۵-۱۸ برد و در ست سوم خاتم با نتیجه ۲۱-۲۵ به برتری رسید، ولی این تیم کاله بود که در ست چهارم با حساب ۱۹-۲۵ به برابری رسید تا در مجموع ۳-۱ پیروز بازی باشد.
همچنین تیم شهرداری ورامین نیز توانست برای دومین بار شهرداری گنبد را شکست داده و راهی مرحله بعد شود. ست اول این بازی ۲۵-۲۱ به سود گنبد تمام شد، اما در ادامه این تیم ورامین بود که در سه ست پیاپی با نتایج ۱۸-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۲۳-۲۵ به برتری رسید تا در مجموع ۳-۱ پیروز این بازی شود.
اما در آخرین بازی این هفته، خودروسازان لیگ برای دومین بار به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با حساب سه بر یک به سود سایپا تمام شد تا تکلیف تیم صعود کننده از بین این دو تیم به مرحله بعد پلی‌آف، در بازی سوم مشخص شود. در حالی که ست اول این بازی را تیم پیکان ۲۵-۲۱ برد، اما در ادامه شاگردان پیمان اکبری توانستند در سه ست پیاپی با نتایج ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۸ پیکانی‌ها را شکست دهند تا هر دو تیم با کسب یک پیروزی به استقبال بازی سوم روند.

تکلیف میزبان مرحله فینال پلی‌آف والیبال شنبه مشخص می‌شود
با اعلام سرپرست سازمان لیگ والیبال درباره میزبان مرحله فینال مسابقات لیگ والیبال، روز شنبه تصمیم گیری خواهد شد. سرپرست سازمان لیگ والیبال درباره فشردگی مسابقات مرحله پلی آف گفت: قرار بود مسابقات اردیبهشت ماه سال آینده به پایان برسد، اما به دلیل تغییر برنامه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از سوی AVC و برگزاری این رقابت‌ها در اردیبهشت، ایران باید قهرمان رقابت‌های لیگ را زودتر معرفی کند. به همین دلیل مجبور شدیم مسابقات را به صورت فشرده برگزار کنیم تا در اسفند به پایان برسد.
منوچهر پورحسن در ادامه افزود: باید تا به امروز تیم قهرمان را به AVC معرفی می‌کردیم به همین دلیل ۲۰ روز از کنفدراسیون آسیا مهلت گرفته‌ایم تا مسابقات را به پایان برسانیم و تکلیف قهرمان را مشخص کنیم. اگر تیم‌ها درخواست می‌کردند در جام باشگاه‌ها شرکت نمی‌کردند ما هم مسابقات را به صورت فشرده برگزار نمی‌کردیم و طبق برنامه خود پیش می‌رفتیم.
وی درباره تکلیف میزبان مسابقات فینال مرحله پلی آف نیز گفت: پیش بینی می‌شد که احتمالا دو تیم از تهران و دو تیم از شهرستان در این مرحله حضور خواهند داشت به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا یک شهر بی طرف میزبان باشد و تبریز را پیشنهاد کردند. این تصمیم نیز قبل از حضور من گرفته شده بود، اما هنوز صد در صد نیست. روز شنبه جلسه‌ای برگزار و در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.
منوچهر پورحسن تاکید کرد: مسابقه باید در شهر بی طرف باشد، این تقاضای تیم‌های شهرستانی است و حق هم نیز دارند. به هر حال روز شنبه تکلیف مشخص خواهد شد.

*نتایج مرحله دوم مسابقات پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال به شرح زیر است:
پیام مشهد ۳ - ۱ فولاد سیرجان ایرانیان (۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۰)
کاله مازندران ۳ - ۱ خاتم اردکان (۲۷-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۱۹)
شهرداری گنبد ۱ - ۳ شهرداری ورامین (۲۵-۲۱، ۱۸-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۲۳-۲۵)
سایپا ۳ - ۱ پیکان (۲۱-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۸)

*نتایج مرحله اول مسابقات پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال به شرح زیر است:
پیکان تهران ۳ - صفر سایپا تهران (۲۵-۱۹، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۹)
شهرداری ورامین ۳ - صفر شهرداری گنبد (۲۵-۱۷، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۱)
خاتم اردکان ۲ - ۳ کاله مازندران (۲۵-۲۱، ۲۴-۲۶، ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۹ و ۱۰-۱۵)
فولاد سیرجان ۱ - ۳ پیام مشهد (۲۵-۱۸، ۱۵-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۲-۲۵)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار