کد خبر: 945939
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: از اول سال تاکنون حدود 18 هزار شغل جدید دراستان اردبیل در بخش های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش خبرنکار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به اختصاص هفت هزار و 944 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال در اردبیل اظهار کرد: فرصت یک ساله ای برای توزیع این تسهیلات به منظور ایجاد بیش از 19 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایجاد بیش از 19 هزار فرصت شغلی در قالب پرداخت تسهیلات تکلیف سنگینی است که دستگاه ها باید آن را جدی گرفته و به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای عمل به این تکلیف از طریق پرداخت تسهیلات باید افق 30 هزار فرصت شغلی توسط مدیران دستگاه های مرتبط تنظیم و تدوین شود تا همان رقم 19 تا 20 هزار فرصت شغلی در زمان مناسب به تحقق برسد.

بهنامجو اظهار کرد: در بخش جهاد کشاورزی بویژه در زمینه ایجاد تاسیسات کشت گلخانه ای و نیز در بخش صنعت و معدن و گردشگری امکان ایجاد اشتغال زیاد بوده و زیرساخت های لازم هم تا حدودی فراهم شده است.

استاندار اردبیل خواستار شناسایی همه طرح های نیازمند به سرمایه در گردش در استان شد و ادامه داد: در همه حوزه ها باید نیاز استان به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و اشتغالزا احصا شده و بر اساس آن اقدامات لازم انجام شود.

وی اختصاص هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و اشتغالزای بخش صنعت استان را ناکافی دانست و بیان کرد: نیاز واقعی استان به سرمایه در گردش باید برآورد شده و برای تامین آن تلاش کنیم.

بهنامجو بر تدوین طرح ها و برنامه های اشتغالزای دستگاه های اجرایی استان تا افق 1400 تاکید کرد و گفت: حوزه کشاورزی ظرفیت زیادی برای اشتغال دارد که با تدوین و اجرای برنامه های کارشناسی در این بخش می توان از نرخ بیکاری در این استان کم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر