کد خبر: 943560
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان مبلغ یکهزارو910میلیارد ریال برای توسعه راه های شرق استان سمنان اختصاص یافت.

سید حسن حسینی شاهرودی در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان، با بیان اینکه در سفر پیشین هیات دولت به سمنان، سه هزارو 500 میلیارد ریال به اداره کل راه و ترابری استان اختصاص یافته بود، افزود: از این میزان کمتر از 200 میلیارد ریال در شاهرود هزینه شد.
وی تأکید کرد: اما در این سفر اعتبار زیادی برای راه های این منطقه از جمله شاهرود- آزادشهر، عباس آباد به کاهک، بیارجمند- بردسکن، شاهرود به طرود و معلمان، میامی-جیلان و تقاطع غیر همسطح بسطام-مجن گرفته شد.
حسینی شاهرودی همچنین در پاسخ به درخواست انجمن سینمای جوان برای راه اندازی سالن سینمای سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: پشنهاد می شود مجوزهای مورد نیاز برای این سینما دریافت شود تا سالنی که چهار سال است تجهیز شده اما خاک می خورد، در دهه فجر راه اندازی شود.
وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه قرارگیری در چهلمین سالروز پیروزی آن نیز اشاره کرد و گفت: مردم ایران در این مدت استقلال، امنیت و مردم سالاری را که از ارزش های مهم اداره یک مملکت است، در اختیار داشته و از همه مهمتر آن را حس کرده اند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه احساس عدالت محوری هنوز در مردم به وجود نیامده، تأکید کرد: پس از انقلاب دولت ها به دنبال ایجاد عدالت بودند، به مناطق محروم توجه ویژه شده و در حوزه های عمرانی توازن ایجاد شد اما این احساس هنوز در بین مردم به وجود نیامده که توانسته ایم عدالت را رعایت کنیم.
حسینی شاهرودی ادامه داد: برای نمونه یارانه بین 80 میلیون ایرانی توزیع می شود اما آیا واقعا باید یارانه افراد نیازمند و ثروتمند به یک اندازه باشد؟
وی آزادی را از دیگر ویژگی های نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نظام بیشترین آزادی را نصیب مردم کرده که نمونه آن را در انتخابات می بینیم اما گاهی فضاهای تبلیغاتی که به واسطه انتخابات ایجاد می شود آزادی را قربانی امیال جریانی، گروهی و یا شخصی می کند که فریاد بزنیم آزادی نیست و یا بیش از اندازه وجود دارد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در هیچ جای دنیا آزادی بی حد و حصر وجود ندارد، ابراز داشت: ما هم قوانینی داریم که باید رعایت شود . گاهی فراتر از آن ها نیز انقلاب اسلامی به مردم آزادی داده اما این احساس هنوز در بین مردم به وجود نیامده که ما آزادی داریم و شاید نخبگان، موثران و مسوولان در این امر مقصر باشند که خدشه در آزادی ای که انقلاب به مردم داده، وارد شده است.
حسینی شاهرودی به پیشرفت های بیشمار کشور پس از انقلاب اسلامی هم اشاره داشت و تصریح کرد: وضعیت ما نسبت به پیش از انقلاب بسیار متفاوت است اما در حوزه اقتصاد هنوز مردم احساس نمی کنند که پیشرفتی حاصل شده است چرا که آگاهی آنان بالا رفته و از سوی دیگر به کف خیابان و وضعیت معیشت خود نگاه می کنند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بودجه سال آینده نیز گریزی زد و گفت: بودجه 98 تزریقی است و 437 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد که با کاهش 30 هزار میلیاردی به 407 هزار میلیارد تومان رسیده و در کمسیون تلفیق در حال بررسی است.
حسینی شاهرودی ادامه داد: این میزان هزینه های جاری است از جمله 220 هزار میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان دولت و 100 هزار میلیارد تومان نیز حقوق بازنشستگان بوده و بخشی از آن هم به فعالیت هایی اختصاص یافته که در حوزه های مختلف کمک کند و درواقع همه آن هزینه ای و نه سرمایه ای است.
وی کوچک کردن دولت و مشارکت بخش خصوصی را راهکار خروج از بحران دانست و گفت: باید اعتبارات جاری کم شده و سهم بخش عمرانی افزایش یابد؛ سهم عمرانی ما اکنون 15 درصد از بودجه است در حالی که ابتدای انقلاب این میزان 75 درصد بود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه واگذاری ها به بخش خصوصی در گذشته اصولی انجام نشده، تأکید کرد: نمونه آن البرز شرقی است که به چه وضعی افتاد و می خواستند آن را تعطیل کرده و کارگران را بیکار کنند تا ذغال را از خارج وارد کنند و نمونه های دیگری چون نیشکر هفت تپه را هم دیدیم.
حسینی شاهرودی چسبندگی مدیران به مأموریت های خود را یکی از دلایل این نبود موفقیت در واگذاری کارها به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: گاهی مدیر دستگاه نمی خواهد به راحتی مأموریتش را رها کند و اگر هم واگذار می کند باز مجموعه ای را برای نظارت ایجاد می کند که از آن بخش خصوصی هم بزرگتر است و این حس چسبندگی باعث می شود چوب لای چرخ گذاشته و در واگذاری ها مقاومت کنند.
وی یادآور شد: اگر می خواهیم پیشرفت اقتصادی داشته باشیم باید باور کنیم که کار را مردم انجام دهند و در سطح شهرستان هم کار را برای بخش خصوصی هموار کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر