کد خبر: 939919
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
نتیجه جام ملت‌ها آینده مرد پرتغالی را تغییر می‌دهد
کلمبیا را هم باید به جمع پیشنهاد‌های سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کنیم. در فاصله اندک باقی‌مانده تا شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خبر مذاکره کارلوس کی‌روش با یک تیم از امریکای جنوبی بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.
شيوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کلمبیا را هم باید به جمع پیشنهاد‌های سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کنیم. در فاصله اندک باقی‌مانده تا شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خبر مذاکره کارلوس کی‌روش با یک تیم از امریکای جنوبی بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. البته هنوز ابعاد این مذاکره مشخص نیست، اما قطعاً عملکرد تیم ملی کشورمان در تورنمنت پیش‌رو تأثیر زیادی در آینده کاری آقای سرمربی خواهد داشت.

پیشنهاد جدید

پیشنهاد فدراسیون کلمبیا به کارلوس کی‌روش خبر مهمی بود، به ویژه اینکه مذاکراتی نیز بین طرفین انجام شده است. این خبر اولین بار از سوی رسانه‌های کلمبیا منتشر شد و از بازتاب در رسانه‌های این کشور مشخص است که کلمبیایی‌ها تصمیم قطعی‌شان را برای به خدمت گرفتن مرد پرتغالی گرفته‌اند. تلویزیون DirecTV Sports در گزارشی مدعی شد فدراسیون فوتبال کلمبیا مدت‌هاست که برای استخدام کی‌روش وارد عمل شده و بر اساس ادعای آنها، دو طرف پس از مذاکرات طولانی‌مدت به توافق نسبی رسیده‌اند. توافق قطعی روی برخی مفاد قرارداد به منعقد شدن قرارداد چند ساله منجر خواهد شد. یک روزنامه کلمبیایی به نام لیبرو نیز ادعا کرده زمان شروع کار مرد پرتغالی در این کشور امریکایی مشخص نیست. فدراسیون کلمبیا اصرار دارد کی‌روش در ژانویه به این کشور بیاید، اما سرمربی فعلی تیم ایران تا ماه مارس با کشورمان قرارداد دارد.

تمایل کلمبیا

کارلوس کی‌روش در هشت سالی که هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده داشته، ثابت کرده که راه صعود به جام جهانی را به خوبی می‌داند. تجربه خوب در رسیدن به جام جهانی مسئولان فوتبال کلمبیا را بر آن داشت که این مربی پرتغالی را به خدمت بگیرند. صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ تنها یکی از اهداف آنهاست. درخشش در کوپا‌آمه‌ریکا هدف دیگری است که فدراسیون کلمبیا را برای عقد قرارداد با کی‌روش مصمم کرده است. طبق اعلام روزنامه لیبرو، فدراسیون فوتبال کلمبیا در نخستین روز‌های سال جدید میلادی خبر توافق با کی‌روش را رسماً رسانه‌ای خواهد کرد.

آینده مبهم

سرمربی تیم ملی ایران فعلاً دوست ندارد نظر قطعی‌اش در خصوص آینده کاری خود بیان کند. تنها چند روز دیگر تا شروع رسمی جام ملت‌های آسیا باقی مانده و کارلوس کی‌روش بهتر از هر کسی می‌داند که مردم و اهالی فوتبال ایران جز قهرمانی از او و تیمش انتظار دیگری ندارند، به همین خاطر تمرکز روی این مسابقات فعلاً مهم‌ترین موضوع برای کی‌روش است. با این حال شایعات منتشر شده در خصوص مذاکره با برخی کشور‌ها در رسانه‌ها مطرح شده و مرد پرتغالی در گفت‌وگو با برنامه THE MANAGER آینده کاری‌اش را با نتایج تیم ملی ایران در امارات مرتبط دانست: «در شرایط کنونی تنها به آمادگی تیم خود فکر ملی کنم. مسئولیت من این است که با تمام وجود کار کنم تا تیم ملی ایران قدرتمند و آماده شود. هدف اصلی ما قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. قراردادم با ایران با پایان جام ملت‌های آسیا به پایان می‌رسد و آینده دست خداست. مربیان نمی‌توانند آینده‌شان را به صورت مشخص تعیین کنند. سرنوشت مربیان به نتایجی که به دست می‌آورند، بستگی دارد. در شرایط کنونی تمرکز می‌کنیم که ایران به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها راه پیدا کند تا هواداران فوتبال ایران را خوشحال کنیم. جام ملت‌های آسیا مانند جام ملت‌های اروپا رقابتی سخت است. با توجه به اینکه ما را بهترین تیم گروه می‌دانند، این موضوع کارمان را سخت‌تر می‌کند، اما این برتری ما از دیگر تیم‌های گروه فقط روی کاغذ است.»

درخواست‌های خارجی

در سال‌هایی که کی‌روش سکان هدایت تیم کشورمان را برعهده داشته، اخبار پیشنهاد‌های خارجی گاه و بیگاه در رسانه‌های ایرانی و خارجی منتشر شده و می‌شود. تعداد پیشنهاد‌های اغواکننده به کی‌روش آنقدر زیاد بوده که از دست‌مان خارج شده است. ژاپن، استرالیا و حتی عربستان جزو سه پیشنهاد آسیایی کی‌روش بوده‌اند که هیچ‌کدام سرانجامی نداشتند. منچستریونایتد، لیدز، کوینگ پارک رنجرز و لهستان از جمله پیشنهاد‌های اروپایی کی‌روش بودند که اتفاقاً آن‌ها نیز به سرانجام نرسیده است. امریکا، الجزایر، نیجریه، ساحل عاج، مکزیک، کامرون و آفریقای جنوبی نیز دیگر پیشنهاد‌های سرمربی تیم ملی کشورمان در این چند سال بوده است. البته به نظر می‌رسد بسیاری از پیشنهاد‌های یاد شده در حد گمانه‌زنی بوده یا بعضاً جنبه بازار‌گرمی داشته است. با توجه به پایان قرارداد کی‌روش با تیم کشورمان و مخالفان پرتعداد او در ایران، به احتمال زیاد جام ملت‌ها آخرین حضور مرد پرتغالی روی نیمکت ایران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار