کد خبر: 939071
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تسهیلات لازم جهت پوشش بیمه‌ای زنان خانه دار فراهم شده است، گفت: تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار استان طی سال‌های اخیر افزایش 33 درصدی داشته است.
جعفر سمساری با تشریح ضوابط و مقررات بیمه زنان خانه دار، اظهار کرد: بانوان خانه دار فاقد شغل و دانشجویان در حال تحصیل، می‌توانند مطابق قانون بیمه حرفه و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از مزایای کوتاه مدت و بلند مدت آن برخوردار شوند. 
  
وی شرایط لازم جهت عقد قرارداد این نوع بیمه را دارا بودن حداکثر ٥٠ سال سن، بیان کرد و افزود: افراد بالای ٥٠ سال نیز به شرط دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه به میزان مازاد سنی، می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. 
  
وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار استان در مهر ماه سال جاری به ٢٣٩٣ نفر رسیده است، ادامه داد: این نوع بیمه، گامی در جهت تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی بین آحاد جامعه است و بانوان خانه‌دار نیز در صورت پوشش بیمه‌ای، خواهند توانست در تضمین و تأمین آتیه خانواده مشارکت کنند. 
 
سمساری افزود: برخورداری از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگی و همچنین خدمات درمانی از جمله خدمات تأمین اجتماعی است که متقاضیان می‌توانند با درخواست خود و تعیین نرخ حق بیمه مورد درخواست، به تناسب از خدمات مذکور برخوردار شوند. 
 
وی تاکید کرد: متقاضیان عقد قرارداد با ١٢ درصد حقوق مبنای کسر حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی برخوردار خواهند بود و افرادی که تقاضای عقد قرار داد با نرخ ١٤ و ١٨ درصد داشته باشند به ترتیب از خدمات کار افتادگی و نیز فوت قبل از بازنشستگی بهره‌مند شده و در صورت درخواست مبنی بر استفاده از خدمات درمانی، باید حق سرانه درمان مصوب سالانه را نیز پرداخت کنند.  
 
وی ضمن دعوت از بانوان فاقد شغل و دانشجویان جهت بهره‌مندی از مزایای این قانون، متذکر شد: تأمین و تضمین امنیت و آرامش نیروهای مولد جامعه از مهم‌ترین کارکردهای تأمین اجتماعی است که تبلور آن، مستلزم پوشش بیمه‌ای افراد جامعه از دوران جوانی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها