کد خبر: 936325
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
رییس اداره امور مراتع منابع طبیعی:
رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح های زیستی در 2 هزار و 444 هکتار از مراتع این استان با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور حفاظت از عرصه های منابع طبیعی اجرا می شود.

ابوالفضل ولیئی اظهار داشت: به منظور اجرای طرح ‌های زیستی مشارکتی در مراتع استان سمنان 25 میلیارد و 819 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.
وی ابراز داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح های زیستی در 10 حوضه آبخیز این استان شامل حوضه ‌های آبخیز اگره دامغان، آب گرم سرخه، چاشت خوران، دشت دانیال میامی، ده نمک آرادان، شوراب و ابر شاهرود، کروس گرمسار و آسوران و هیکوه مهدی ‌شهر سمنان اجرایی می ‌شود.
ولیئی تصریح کرد: کپه کاری در 2 هزار و 444 هکتار، علوفه کاری و تبدیل دیم زارهای کم بازده در 42 هکتار، نهال کاری مثمر و غیر مثمر در 116 هکتار به همراه عملیات حفاظت، قرق و آبیاری و مراقبت در 2 هزار و 560 هکتار از جمله طرح های زیستی است.
وی جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ محیط ‌زیست، افزایش سطح پوشش گیاهی و تغذیه آب سفره‌ های زیرزمینی و بهره ‌برداری بهینه از مراتع و احیای گیاهان دارویی در معرض انقراض، اصلاح و احیاء مراتع تخریب‌شده در کنار افزایش تولید علوفه در مراتع استان سمنان را از اهداف اجرای طرح های زیستی برشمرد.
رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح‌ های زیستی در قالب ۸۳فقره قرارداد مشارکتی با حضور بهره ‌برداران مراتع این استان اجرایی خواهد شد.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد را نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضی کشاورزی و 3.6 درصد را نیز جنگل تشکیل می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر