کد خبر: 935846
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
دلجویی سرمربی تیم ملی فوتبال از رسانه‌ها در نشستی صمیمی
سرمربی تیم ملی فوتبال صبح دیروز در نشستی صمیمانه با دبیران رسانه‌های ورزشی از تجربیات، خاطرات و تلخ و شیرینی‌های هشت سال حضورش در ایران گفت.
فريدون حسن
سرمربی تیم ملی فوتبال صبح دیروز در نشستی صمیمانه با دبیران رسانه‌های ورزشی از تجربیات، خاطرات و تلخ و شیرینی‌های هشت سال حضورش در ایران گفت.
کارلوس کی‌روش دیروز در فضایی که چندان به کنفرانس‌های مطبوعاتی شبیه نبود، نزدیک‌تر از قبل و این‌بار در کنار اصحاب رسانه نشست. دیروز خیلی از رسانه‌هایی که جلسه قبلی او را تحریم کرده بودند، آمده بودند تا حرف‌هایش را از نزدیک بشنوند. البته باز هم جای چند رسانه منتقد سرمربی تیم ملی در این بین خالی بود.

احترام به یکدیگر را یاد بگیریم
کی‌روش در ابتدای حرف‌هایش با تشکر از زحمات رسانه‌ها طی سال‌های گذشته گفت: «مهم‌ترین مطلبی که باعث دعوت امروز شما به اینجا شده رفتار حرفه‌ای و محترمانه شما طی این سال‌ها بوده است. برای من مهم است که یاد بگیریم به یکدیگر احترام بگذاریم، حتی اگر بر سر بعضی مسائل با هم اتفاق‌نظر داشته باشیم.»
سرمربی تیم ملی ادامه داد: «هشت سال پیش سؤالاتی از من پرسیده شد که جواب آن‌ها را نمی‌دانستم. نمی‌دانستم تقابل با کشور‌های همسایه چقدر زیاد است، اما امروز پاسخ این سؤالات را روی یک پیراهن سمبلیک که مطالبی روی آن درج شده، می‌دهم. پیراهنی که لوح فشرده عملکرد من برای شماست. این یک تقدیر خاضعانه از شماست؛ از دوستان رسانه‌ای، اعضای کادر فنی، بازیکنان، خانواده‌ام و همه کسانی که به من اعتماد کردند، چون بدون این اعتماد الان اینجا نبودم.»
کی‌روش بعد از این سخنان، پیراهن نمادینی را که روی آن عدد +۱۰۰ به نشانه پیروزی او و آمار بردها، تساوی‌ها و شکست‌هایش با تیم ملی حک شده بود به نماینده رسانه‌ها اهدا کرد.

آرزویم پنجمین جام جهانی است
سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه با اشاره به ۱۰۲ بردی که در رده ملی کسب کرده، گفت: «در جهان فوتبال فقط هفت مربی هستند که چنین آماری دارند. پشت این عدد خانواده، بازیکنان، مربیان، مسئولان، اصحاب رسانه و مردم هستند که من از تک‌تک آن‌ها تشکر می‌کنم. با این ۱۰۲ برد فکر می‌کنم که ۱۰۲ ساله هستم.»
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که بعد از رسیدن به این موفقیت چه آرزوی دیگری دارد، عنوان کرد: «آرزو، تعهد و رؤیایی که در ذهنم دارم و آن را پنهان نمی‌کنم، حضور در فینال جام ملت‌های آسیاست. البته این را هم باید به آن اضافه کنم که می‌خواهم پنجمین حضور در جام جهانی را نیز تجربه کنم. اگر این آرزویم برآورده شود در دنیا فقط من و تابارز هستیم که در پنج جام جهانی حضور داشته‌ایم.»

میراث ماندگار
کی‌روش تأثیر بسزایی در رشد فوتبال ملی ایران داشته است. این واقعیتی است که حتی سرسخت‌ترین منتقدان سرمربی تیم ملی هم نمی‌توانند منکر آن شوند. او در پاسخ به سؤالی در مورد دستاوردهایش برای فوتبال ایران گفت: «تغییر تفکر تیم ملی سخت‌ترین کاری بود که انجام دادم. بعضی از بازیکنان فکر می‌کردند یک کارت اعتباری دائم در تیم ملی دارند، بزرگ‌ترین چالشم در بدو ورود اعلام اسامی تیم ملی بود که یکسری توقع داشتند حتماً باید چند نفر از پرسپولیس و چند نفر از استقلال دعوت شوند یا اینکه مثلاً اگر سپاهان قهرمان شده باید بیشترین بازیکن را در تیم ملی داشته باشد. من با این تفکر مخالف هستم. بزرگ‌ترین میراث من برای تیم ملی این بود که این تیم متعلق به هیچ‌کس نیست و در عین حال متعلق به همه است.»
وی ادامه داد: «باید بگویم مربی بعدی برای ۱۰ سال آینده کار راحتی دارد. ما الان ۳۶ بازیکن داریم که استحقاق حضور در تیم ملی را دارند. اوسیانو کروز موهایش را در این راه از دست داد و مو‌های خود من نیز در حال ریختن است.»

مربی بعدی معلوم است
یکی از مهم‌ترین مباحث این روز‌های تیم ملی مسئله ادامه همکاری کی‌روش با فوتبال ایران بعد از پایان جام ملت‌هاست. سرمربی تیم ملی در این خصوص نیز عنوان کرد: «فکر می‌کردم بعد از جام جهانی پیشنهاد تمدید قراردادم چهار ساله باشد، اما تا جام ملت‌ها بود. من کارم را ادامه می‌دهم، اما کسانی هستند که نمی‌خواهند به کارم ادامه دهم. مربی بعدی تیم ملی مشخص شده است. او هفته قبل مرا اخراج کرد، هرچند که بعد حرف‌هایش را تکذیب کرد.»
کی‌روش در ادامه به بهترین پیروزی، بدترین باخت و بیشترین حسرتش در تیم ملی اشاره کرد و گفت: «بهترین پیروزی مقابل کره جنوبی در اوسان و صعود به جام جهانی برزیل بود. بدترین و تلخ‌ترین شکست‌ها هم مربوط به دو بازی مقابل لبنان و بازی با ازبکستان در تهران است. در دو بازی بزرگمان مقابل آرژانتین و اسپانیا از عملکردمان راضی بودیم، اما داوری منصفانه نبود و باعث شکست‌مان شد. البته نباید از باخت‌مان به عراق در جام ملت‌های آسیای گذشته هم به سادگی بگذریم، آن باخت در گلویم مانده است. باختی که امیدوارم در مسابقات پیش‌رو آن را جبران کنیم. ما بابت این نتایج همیشه حسرت خواهیم خورد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار