کد خبر: 935453
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
نماینده مردم سراب در مجلس:
نماینده مردم سراب در مجلس گفت: سهم استان آذربایجان‌شرقی در تامین گوشت و شیر مورد نیاز کشور بسیار زیاد است و در یکی از شهرستان‌ها یک میلیون دام داریم در حالی که جمعیت دامی کل کشور کمتر از ۶۰ میلیون راس است.

یوسف داوودی، اظهار داشت: هدف از این سفر و تشکیل نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بررسی مشکلات این حوزه بود.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا موارد مطرح شده در این نشست را در مصوبات کمیسیون لحاظ کنیم، گفت: با توجه به اینکه جمعیت دام در کشور در حال کاهش است تقاضا داریم ارز کافی به منظور واردات ۲۰۰ هزار راس گوسفند نژاد‌دار تخصیص داده شود تا ضریب غذا، گوشت و شیر را افزایش دهیم، برابر با بررسی‌های صورت گرفته استان برای پرورش دام شرایط لازم را دارد و با واردات این تعداد می‌توان نژاد را تغییر و میزان تولید گوشت و شیر را افزایش داد.

براساس قانون واکسن دام باید رایگان توزیع شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم استان آذربایجان‌شرقی در تامین گوشت و شیر مورد نیاز کشور بسیار زیاد است و در یکی از شهرستان‌ها یک میلیون دام داریم در حالی که جمعیت دامی کل کشور کمتر از ۶۰ میلیون راس است، ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید واکسن دام به صورت رایگان توزیع شود، با توجه به شرایط جغرافیایی استان بیماری‌های ویروسی و میکروبی به راحتی وارد استان می‌شود.

سهم استان از صندوق توسعه ملی کم است

وی با تاکید بر اینکه سهم استان آذربایجان‌شرقی از صندوق توسعه ملی کم است و این سهم باید با میزان سهم استان‌های دیگر برابری کند، عنوان کرد: کشت‌های جدیدی که نیاز به آب کمی‌دارند، باید در این استان ترویج داده شوند و تمهیدات ویژه‌ای برای آنهادر نظر گرفته شود؛ به صادرات محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی که بر روی دست کشاورزان استان می‌ماند کمک شود، باید تقویت دیپلماسی اقتصادی، بازرگانی، تجاری و کشاورزی در دستور کار دولت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه درخواست حمایت‌های پزشکی و درمانی خانواده‌های مظلوم کشاورزان و دامداران در شهرها، روستاها و کوه‌پایه‌ها داریم، خاطرنشان کرد: باید امکانات پزشکی و بهداشتی رایگان و ارزان قیمت در خانواده‌های کشاورزان و دامداران قرار بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر