کد خبر: 924604
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور استاندار و نماینده مردم سمنان و شماری از علاقه‌مندان به این حوزه در سمنان برگزار شد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در سمنان افزایش شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره را نشانه دلبستگی مردم این دیار به فرهنگ رضوی دانست و اظهار کرد: شمار شرکت‌کنندگان در جشنواره از 3561 نفر در سال 85 به بیش از 30 هزار نفر در سال 96 رسیدند و امسال نیز این شمار با افزایش 23درصدی به بالغ بر 37 هزار نفر رسیدند.

وی ادامه داد: 17 هزار نفر از شرکت‌کنندگان این استان در بخش آنلاین، 6400نفر در بخش نقاشی و 14 هزار نفر در بخش مکتوب این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه 17 درصد از کل شرکت‌کنندگان بخش پویش مجازی این جشنواره در سطح ملی از استان سمنان بودند ادامه داد: بیش از 1650 نفراز مجموع 9800شرکت کننده این بخش از استان سمنان بودند.

وی با بیان اینکه سرخه، آرادان و میامی بیشترین شرکت‌کننده را به نسبت جمعیت داشتند تصریح کرد: از نظر تعداد شرکت‌کننده نیز سمنان ، شاهرود و دامغان بیشترین فراوانی شرکت‌کننده را در جشنواره هشتم داشتند.

غلامحسین نیا سماکوش از معرفی 17 برگزیده استانی این جشنواره خبر داد و افزود: در مجموع 69 برگزیده این جشنواره در بخش استانی و کشورسی معرفی و تقدیر خواهند شد. ضمن اینکه پنج برگزیده کشوری جشنواره نیز 17شهریور در تهران معرفی و تجلیل خواهند شد.

ویبه نقش مهم کتابداران در افزایش شرکت‌کنندگان در جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: کتابداران نقش مهمی در فعالیت‌های فرهنگی این نهاد دارند.

همچنین جانعلی‌زاده دبیر اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی کشور در این آیین با تقدیر از مسوولان استان در برگزاری این جشنواره ملی گفت: بعد از واگذاری جشنواره کتابخوانی رضوی به نهاد کتابخانه‌های عمومی در سه سال اخیر، این جشنواره چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

وی به روند روبه افزایش شرکت‌کنندگان در جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: در سال اول برگزاری جشنواره 238 هزار نفر در سال دوم 648 هزار نفر در امسال نیز 858 هزار نفر در سطح کشور در این جشنواره ملی شرکت کردند.

جانعلی‌زاده از شرکت 250 هزار کودک و نوجوان در جشنواره امسال خبر داد و گفت: تنها در بخش نقاشی کودکان کشور 150 هزار برگ نقاشی با الهام از دو کتاب معرفی شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی کشور از شرکت بیش از 600 هزار نفر بالای 18 سال در جشنواره امسال خبر داد و افزود: 14 هزار خانواده در بخش خانوادگی جشنواره هشتم شرکت داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر