کد خبر: 924570
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
برگزاری بیستمین جشن خانه سینما که جشنی صنفی است و اعلام اسامی برگزیدگان این جشن، ابهامات زیادی را در رسانه‌ها به همراه داشته است و باعث شده تا استاد علی نصیریان، رئیس جشن خانه سینما به کنایه درباره اعمال نفوذ در این جشن سخن بگوید.
هادی عسگری
برگزاری بیستمین جشن خانه سینما که جشنی صنفی است و اعلام اسامی برگزیدگان این جشن، ابهامات زیادی را در رسانه‌ها به همراه داشته است و باعث شده تا استاد علی نصیریان، رئیس جشن خانه سینما به کنایه درباره اعمال نفوذ در این جشن سخن بگوید.
بیستمین جشن سالانه سینمای ایران در حالی برگزار شد که چهار تن از اعضای هئیت مدیره خانه سینما ترجیح دادند در آن مراسم حضور نداشته باشند. استعفای کامران ملکی که حدود ۲۰ سال در خانه سینما مسئولیت روابط عمومی را بر عهده داشته است، حدس و گمان‌ها درباره اختلاف نظر میان مدیرعامل خانه سینما و اعضا را تشدید کرده است.
بدون تاریخ، بدون امضا و با حاشیه!
پنج جایزه اصلی بیستمین جشن خانه سینما به فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» رسید؛ فیلمی به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی که در پرونده مدیرعامل موسسه مالی ثامن الحجج، نام وی و این فیلم نیز به میان آمده بود. اما حاشیه اصلی که جوایز «بدون تاریخ، بدون امضا» به وجود آمد و برخی از کانال‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی روی آن تکیه کردند، رابطه میان علی جلیلوند، نویسنده و کارگردان این فیلم و احد صادقی، مسئول شمارش آرای بیستمین جشن خانه سینماست.
احد صادقی که تا پیش از این به عنوان دستیار کارگردان در سینما فعال بوده قرار است اولین فیلم سینمایی‌اش را با نام «راز مرگ» کارگردانی کند، نکته‌ای که برخی از رسانه‌ها آن را عاملی برای زیر سؤال بردن جوایز «بدون تاریخ، بدون امضا» قرار داده‌اند این است که تهیه کننده فیلم «راز مرگ» کسی نیست جز علی جلیلوند!
جایزه برای فیلم آقای مدیر!
یکی دیگر از حواشی جوایز جشن خانه سینما، دو جایزه‌ای بود که به فیلم «سارا و آیدا» رسید. سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری، توانست دو جایزه بازیگر نقش اول زن و بهترین تدوین را به دست آورد. از زمان اعلام حضور فیلم «سارا و آیدا» در داوری‌های بیستمین جشن خانه سینما، اعتراض‌ها درباره اینکه مازیار میری به عنوان «مدیر اجرایی جشن» نباید فیلمش را در رقابت قرار می‌داد، مطرح شد، اما میری به اعتراض‌ها وقعی ننهاد و فیلم همچنان در داوری‌ها باقی ماند.
این اقدام مازیار میری دقیقاً نقطه مقابل رفتار محمد خزاعی بود که در زمان دبیری جشنواره فیلم فجر، در حالی که می‌توانست فیلم «قلاده‌های طلا» را در بخش مسابقه قرار دهد، این فیلم را برای رعایت عدالت و جلوگیری از شبهه وجود رانت، از بخش رقابتی جشنواره خارج کرد. فیلم سارا و آیدا در شب اختتامیه جشنواره، دو جایزه گرفت که یکی از آن‌ها بهترین بازیگر زن بود که به غزل شاکری، دخترخوانده منوچهر شهسواری، مدیرعامل خانه سینما رسید. سؤالی که برخی از رسانه‌های فعال در فضای مجازی مطرح کرده‌اند این است که چرا باید این جایزه به شاکری برسد؟!
اظهار نظر نصیریان درباره اعمال نفوذ
در بیستمین جشن خانه سینما، استاد علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت به عنوان رئیس جشن انتخاب شده بود. نصیریان در شب جشن خانه سینما درباره نتایج شمارش آرا و اعلام نام برگزیدگان جشن، گفت: آرای گرفته شده حاصل نظر چند صد هنرمند است. سلیقه شخصی ما در نتایج دخیل نبوده هر چند من در جریان خواندن آرا نبودم و ظاهراً کسی هم نیامده اعمال نفوذ کند و امیدوارم اینطور باشد.
اگرچه گفته می‌شود امسال جشن خانه سینما، بی‌حاشیه برگزار شده است، اما حداقل در اعلام جوایز این جشن، ابهاماتی وجود دارد که نیاز است تا نهاد صنفی سینمای ایران درباره آن روشنگری کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار