کد خبر: 898928
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
معاون سازمان امور سینمایی خبر داد
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی بصری با بیان اینکه حدود 102 سالن در سال ۹۶ به سالن‌های سینمایی فعال کشور افزوده شد، گفت: ۱۲۹ شهر کوچک‌ و مرزی کشور مجهز به سالن‌های سیار سینمایی می‌شوند.

رمضانعلی حیدری‌خلیلی اظهار کرد: برنامه سازمان امور سینمایی در جهت افزایش مخاطبان سینما است و از سال 93 تاکنون هفت پرده سینما برای اکران فیلم به مجموع پرده‌های سینمایی استان سمنان افزوده شد.

وی افزود: در سال جاری حدود 102 سالن سینما به مجموع سالن‌های سینمایی فعال کشور افزوده شده است و همچنان در حال گسترش سالن‌های سینما هستیم و هدف سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایجاد عدالت فرهنگی در سطح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی بصری گفت: سالن سازی در اختیار بخش خصوصی است و سازمان امور سینمایی جهت تجهیزات نمایش و صدا حمایت‌های لازم را برای سالن‌های ساخته‌شده توسط بخش خصوصی به عمل می‌آورد.

حیدری‌خلیلی ادامه داد: در سال 97 سالن‌های مجتمع فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 62 شهرستان فاقد سینما مجهز به پرده سینمایی و تجهیزات نمایش و صدا خواهند شد و برای پخش و اکران فیلم به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های کوچک‌تر و مرزی کشور هم مجهز به سالن‌های سیار سینمایی برای اکران فیلم خواهند شد که شامل 129 شهر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی بصری افزود: یکی از اقدامات این سازمان برای توسعه سینما تبادل تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها است.

حیدری‌خلیلی اظهار کرد: به‌عنوان مثال در تفاهم‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و سازمان امور سینمایی در سال آتی دو مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های میامی و شاهرود با حمایت ما تجهیز خواهد شد؛ همچنین دو نمایندگی انجمن سینما در شهرستان‌های گرمسار و مهدی‌شهر به مجموعه انجمن‌های سینمایی افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت خانه مستند استان سمنان با مشارکت سازمان امور سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد در دستور کار قرار گرفته است و دو دستگاه سینمای سیار نیز جهت اکران فیلم در شهرستان‌های کوچک استان در اختیار اداره کل استان سمنان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر