کد خبر: 898102
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سمنان خبر داد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از تدوین سند راهبردی مهارت در استان سمنان خبر داد و گفت: تجهیزات کارگاه‌های آموزشی به‌روز می‌شود.
فاطمه منصوری در مراسم به‌روزرسانی کارگاه آموزشی اتومکانیک اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان سمنان که با حضور تنی چند از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان و شهردار سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های اتومکانیک مراکز آموزش فنی حرفه‌ای کشور، از سوی این سازمان تعدادی خودرو از محل املاک تملیکی استان هرمزگان خریداری و به استان‌های مختلف کشور ارسال داشته شد.

وی تصریح کرد: از مجموع این خودروها، 10 دستگاه خودرو برای استان سمنان اختصاص یافت تا با ارائه آموزش‌های رایگان دولتی در این زمینه نسبت به تأمین نیروهای متخصص در استان اقدام شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش نیروهای متخصص در 350 کارگاه آموزشی برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد و در این استان نیز هفت کارگاه آموزشی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

منصوری گفت: از مجموع این کارگاه‌ها، دو کارگاه آموزشی در شهرستان سمنان، دو کارگاه در شهرستان دامغان، دو کارگاه در شهرستان شاهرود، یک کارگاه در مراکز آموزشی میامی، یک کارگاه در بیارجمند، یک کارگاه در شهرستان گرمسار و یک کارگاه در شهرستان مهدی‌شهر فعالیت خواهند داشت و تجهیزات آموزشی آنان به‌روز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید گامی جلوتر از صنعت بردارد، گفت: تربیت نیروی ماهر و به‌روز موردنیاز بازار کار از ضروریاتی است که خوشبختانه در این راستا اقدام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: برای تأمین این خودروها، 42 میلیارد ریال هزینه شده که ارزش واقعی این خودروها، 10 برابر قیمت خریداری‌شده است.

منصوری گفت: این اداره کل دنبال تجهیز و به‌روزرسانی تمام کارگاه‌های آموزشی است و این مهم در تأمین نیروهای متخصص و به‌روز تأثیر به سزایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آموزش‌های این اداره کل بر اساس سند راهبردی مهارت استانی در حال برنامه‌ریزی است و این سند در راستای مطالعات آمایشی و نیازسنجی بازار کار استان تدوین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار امیدواری کرد: بر اساس این سند و با به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌ها، به آنچه بازار کار استان سمنان طی پنج سال آینده نیاز خواهد داشت، دست می‌یابیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار