کد خبر: 871796
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
نشست تخصصی علمی با حضور مسئولان کشاورزی استان تهران، کشاورزان، دامداران و گلخانه داران پیشرو به میزبانی دانشگاه پردیس ابوریحان پاکدشت برگزار شد.

رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، گفت: دانشگاه پردیس ابوریحان پاکدشت با ازمایشگاهی به وسعت 800 مترمربع و دارای بخش هايی چون مولکولی و بیوتکنولوژی در حال فعالیت است. غلامعباس اکبری افزود: مزرعه اموزشی و تحقیقاتی با وسعتی در حدود 120 هکتار در جنوب شهرستان پاکدشت و در فاصله 12 کیلومتری پردیس مرکزی با هدف پیشبرد اهداف اموزشی، برگزاری کلاسهای عملی دروس تخصصی دانشجویان کشاورزی در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران ادامه داد: مزرعه اموزشی و تحقیقاتی با فعال سازی 3 حلقه چاه خاموش توانست مزارع جو، ذرت، علوفه و یونجه را برای رشد و تامین نیاز واحد دامپروری تامین کند. وی گفت: با بهره برداری از 3 حوضچه با مساحت تقریبی ده هزار متر مربع برای پرورش ماهی‌هایی چون قزل آلا، کپور و خاویار توانستیم گامی مهم در حوزه پرورش ابزیان برداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: گاوداری شیری با 85 راس دام مولد و 1700راس کل دام و ظرفیت تولید 650 تن شیر در سال و پرورش گوسفند و همچنین پرورش میش در حدود 130 راس در دانشگاه ابوریحان فعاليت مي‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار