کد خبر: 871754
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
مهسا جاور

بانوی المپیکی قایقرانی ایران با اشاره به عملکرد خوب پاروزنان رویینگ در قهرمانی آسیا اظهار کرد: مربی رومانیایی ثابت کرد که نتایج خوبش در سال ۲۰۰۸ با ایران اتفاق نبوده‌است.

مهسا جاور در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی رویینگ ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: در مجموع باید تاکید کرد که عملکرد همه ملی‌پوشان خیلی خوب بود. واقعا نتایج شایسته‌ای کسب شد که نشان داد چقدر قایقران‌های ایران پتانسیل بالایی دارند. درباره مسابقات نیز باید بگویم که با شرایط بسیار دشواری وارد رقابت‌ها شدیم اما اجازه ندادیم چیزی بر نتایج‌مان تاثیر بگذارد. در تایلند مشکلات قایق زیاد بود و بسیاری از بچه‌ها تا شب مسابقه درگیر بودند اما بازهم خدا را شکر که همه ملی‌پوشان تلاش کردند و به نتیجه خوبی رسیدند. من هم خوشحالم که توانستم به دو مدال طلا برسم و دست خالی به ایران بازنگشتم.

قایقران المپیکی ایران درباره سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا بیان کرد: کشورهای مختلف جهان از جمله آسیایی‌ها بر رشته‌های پرمدال سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند. قایقرانی هم به عنوان یک رشته پرمدال همین شرایط را دارد و هر دوره شاهد رشد چشمگیر کشورها هستیم. رقابت‌های قهرمانی آسیا واقعا بالاتر از آنچه بود که فکر می‌کردیم. این موضوع کاملاً از روی زمان‌ها مشخص است. در تمام مواد مدال‌ها با اختلاف بسیار کم تغییر می‌کرد که نشان می‌داد همه کشورها با آمادگی بالا راهی تایلند شده‌بودند.

ملی‌پوش رویینگ ایران تاکید کرد: باید از تلاش‌های کادرفنی تشکر کنم. آقای جیوگانیک واقعا در این مدت برای تیم ملی شبانه روز زحمت می‌کشید. تلاش‌های او رشد زیادی در تیم ایجاد کرد و به نظرم نتیجه فوق‌العاده‌ای گرفت. البته باید از همه مربیان رویینگ تشکر کنیم که در این مدت برای ملی‌پوشان زحمت کشیدند. آقای فرزام، خانم مرادخانی، خانم عباسی و آقای کاویانی در این مدت خیلی برای رویینگ تلاش کردند و من از آنها نیز تشکر می‌کنم.

جاور در پاسخ به این سوال که عملکرد جیوگانیک را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: قطعا اطلاع دارید که در ابتدا موافق تمرین کردن با آقای جیوگانیک نبودم اما اکنون نظرم کاملا عوض شده‌است. حتی خدا را شکر می‌کنم که به اردو رفتم و تمرین کردم. این مربی واقعا کاربلد است و دوباره توانایی‌هایش را نشان داد. او ثابت کرد نتایج خوبی که ایران در سال ۲۰۰۸ کسب کرده اتفاقی نبوده و قطعا می‌توان دوباره آنها را تکرار کرد و البته بهتر هم بود. من خیلی خوشحالم که شرایط حضور این مربی خوب در ایران مهیا شده و می‌توانیم برای بازی‌های آسیایی سال آینده بهتر باشیم.

دارنده دو مدال طلای آسیا با اشاره به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: شک نکنید که سطح این رقابت‌ها خیلی بالاتر از قهرمانی آسیا خواهد بود اما اکنون ملی‌پوشان ایران هم سطح بسیار بالایی دارند و جزو بهترین‌های قاره هستند. همه پاروزنان در این مدت کم خودشان را ثابت کردند و نشان دادند چقدر پتانسیل دارند. قطعا با برنامه‌ریزی بهتر و حمایت از مجموعه قایقرانی در بازی‌های آسیایی نیز می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. همانطور که گفتم کشورهای آسیایی سرمایه گذاری خوبی در قایقرانی کرده‌اند و باید ما هم برابر با آنها پیش برویم تا عقب نمانیم.

جاور درباره عملکردش در مسابقاتی که داشت تصریح کرد: خیلی خوشحالم که در دو بخش به مدال طلا رسیدم. حسی که دارم اصلا قابل توصیف نیست اما تمام فکر و ذکرم این است که آنها را حفظ کنیم. درباره تک نفره نیز با اختلاف کم از رسیدن به مدال بازماندم اما خب قرار نبود در این بخش پارو بزنم.  مسابقه تک نفره ارنج اصلی من نبود و قرار نبود در آن شرکت کنم اما لحظه آخر این تصمیم گرفته‌شد که در تک نفره هم شرکت کنم اما اصلی ترین حضور من در ترکیب برای رویینگ دو و چهارنفره بود و خدا را شکر مدال هایم در این مسابقات از دست نرفت.

او در پایان گفت: قایقرانی یک رشته پرمدال است که اکنون ملی‌پوشان ایران خودشان را به سطح جهانی رسانده‌اند. کمتر از یک سال تا بازی‌های آسیایی فرصت داریم و پاروزنان ایران نشان دادند در صورت حمایت می‌توانند در جاکارتا مدال‌های رنگارنگی کسب کنند و نقش زیادی در جایگاه ایران داشته باشند. به نظرم اکنون وقت حمایت مسوولان از قایقرانی است و هرچقدر که بیشتر از ما حمایت کنند قطعا سال آینده شاهد نتایج ملی‌پوشان خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار