کد خبر: 871080
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص لزوم افزایش فرزندآوری و سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی معظم‌له گفت: سیاست‌های جمعیتی ابلاغی نباید روی کاغذ بماند.

 محمود قنبری در شورای راهبردی جمعیت استان اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول باید برای عملی شدن سیاست‌های چهارده‌گانه ابلاغی از سوی رهبری در خصوص جمعیت کشور اقدام عملی انجام و عملکرد یک‌ساله خود در این خصوص را ارائه دهند.
 وی از مشخص کردن وظایف دستگاه‌های مختلف در این ارتباط خبر داد و افزود: هرکدام از سیاست‌ها به یکی از دستگاه‌های تخصصی برمی‌گردد و چند دستگاه نیز برای همکاری و کمک به تحقق آن سیاست تعیین شده است.

قنبری با بیان اینکه هدف اساسی ما افزایش جمعیت است افزود: دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌های محلی، صداوسیما، دستگاه‌های اجرایی و... باید به تحقق این هدف کمک کنند.

معاون استاندار اظهار کرد: افزایش جمعیت کشور و حفظ جوانی و شادابی آن، کار ساده‌ای نیست و دستگاه‌ها باید با همفکری و تشکیل کمیته‌های تخصصی مختلف و حضور موثر در جلسات فصلی به تحقق این مهم کمک کنند.

نائب‌رئیس شورای راهبردی جمعیت استان با بیان اینکه کارهایی در خصوص رشد جمعیت و فرهنگ‌سازی در خصوص فرزندآوری در استان و کشور انجام شده گفت: با توجه به مذهبی بودن جامعه ما، تاکید بر باورهای مذهبی می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف و سیاست‌های جمعیتی ابلاغی کمک کند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام در خصوص تشکیل خانواده، تحکیم آن و فرزندآوری تاکیدات زیادی دارد خاطرنشان کرد: ورود مقام معظم رهبری به موضوع جمعیت و تلاش برای جلوگیری از پیرشدن جمعیت و کاهش نیروهای مولد نشان از اهمیت موضوع دارد چرا که ایشان معمولا در امور مهم و اساسی ورود می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به تهدیدات ناشی از کند شدن رشدجمعیت در کشور و افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: کار اصولی در این زمینه باید از آموزش و پرورش و حتی از دوران دبستان آغاز شود.

وی با اشاره به بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز از آن به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش سن ازدواج و فرزندآوری نام برد و افزود: خوشبختانه دولت سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی به مسائل اجتماعی اختصاص داد و این اعتبارات مستقیم در اختیار دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌های اجتماعی قرار گرفت.

دکتر قنبری با بیان اینکه دولت امسال این اعتبارات را به دو برابر رقم سال قبل افزایش داده یادآوری کرد: با توجه به اینکه استانداری در توزیع این اعتبارات دخالت مستقیم ندارد قرار است که در خصوص هزینه‌کرد این اعتبارات از دستگاه‌های مسئول گزارش گرفته و برآن نظارت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر