کد خبر: 871056
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
همزمان با عید غدیر خم، بهره برداری از 75 مسجد با حضور معاون دفتر مقام معظم رهبری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در آیین بهره برداری از این طرحها که به صورت ویدئو کنفرانس در محل سپاه قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد، گفت: مسجد مرکز تربیت انسانهاست و خانه خدا بر روی زمین است.
حجت الاسلام احمد مروی افزود: مسجد محل حرکت های انقلابی از صدر اسلام تاکنون بوده و نقش تربیتی و اجتماعی در جوامع اسلامی داشته است. وی تصریح کرد:در هشت سال دفاع مقدس نیز مساجد نقش مهمی در تربیت رزمندگان اسلام داشت.
به گفته وی، پیامبر مکرم اسلام در هر شهری که وارد می شدند، ابتدا مسجد بنا می کردند و مساجد را به نام افراد اثرگذار از جمله سلمان فارسی نامگذاری می کردند.
مروی یادآور شد: امروز برخی از فرهنگ ها تغییر کرده و به جای مسجد، تندیس و یادبود می سازند، درحالی که مساجد نیاز اصلی جامعه هستند. معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: هر کجا با کمبود مسجد روبروست مردم منتظر مسئولان نمی مانند و خود مسجد بنا می کنند. نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و کمک مردم 80 مسجد برای مرمت، تکمیل و بهره برداری در استان در نظر گرفته شد که 75 مسجد در روز عید غدیر به بهره برداری رسید.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: این مساجد با عنایات مقام معظم رهبری، کمک های مردمی و خیران تکمیل،مرمت و آماده بهره برداری شده است.  به گفته وی در سال 94 حدود 38 مسجد در مرحله اول با اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال با مشارکت مردم، تکمیل و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری بهره برداری شد.  نماینده ولی فقیه در استان افزود: در مرحله دوم نیز تعداد 80 مسجد با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال با مشارکت مردم برای تعمیر و تکمیل در نظر گرفته شد که از این تعداد 75 مسجد پایان یافته و 5 مسجد دیگر در حال تکمیل می باشد.  حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: سهم شهرستان شهرکرد از مرمت و تکمیل مساجد 6 مسجد، بروجن 2، لردگان 15، اردل 15، کوهرنگ 10، سامان 9 ، بن 5 ، فارسان 5 و شهرستان کیار 8 مسجد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر