کد خبر: 870707
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
ذبح 1000 راس دام در عید قربان
مدیرکل کمیته امداد امام(ره)استان سمنان از توزیع دو کیلوگرم گوشت قربانی به‌ازای هر خانواده مددجوی این استان از محل گوشت قربانی‌ها در عید بزرگ قربان امسال خبر داد و گفت: در مجموع بیش از 1000 راس دام در استان قربانی و توزیع شد.
 سیدجواد رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت مردم استان در اهداء گوشت قربانی امسال بین 300تا 400 میلیون تومان افزایش یافت.
وی با بیان اینکه سال گذشته ارزش گوشت‌های قربانی در این استان 530 میلیون تومان بود افزود: در در حالی است که تنها تا روز بعد از عید قربان بیش از 830 میلیون تومان گوشت قربانی برای توزیع در اختیار کمیته امداد استان قرار گرفت ضمن اینکه باتوجه به اینکه گوشت اهدایی برای 24ساعت بعد کشتار در اختیار اداره کل دامپزشکی بوده این رقم در جمع‌بندی نهایی افزایش بیشتری داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام(ره)استان سمنان با بیان اینکه تا سال گذشته همه قربانی‌های استان با همکار خیرین در امیریه دامغان کشتار می‌شد گفت: امسال برای اولین‌بار محل‌ها و مراکزی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، مهدیشهر و گرمسار نیز تعبیه شد و کشتارهای مربوط به شهرستان‌های میامی، آرادان و دامغان نیز در همان امیریه انجام شد.
وی با بیان اینکه 200راس قربانی در شاهرود ذبح و تقسیم شد ادامه داد: بیش از 140 راس دام در گرمسار، 120 راس در سمنان،و 60 راس دام قربانی نیز در مهدیشهر ذبح و توزیع شد.
رضوی، با اشاره به خطر بروز بیماریها و لزوم رعایت مسائل بهداشتی گفت: قربانی ها عمدتا برای کشتار به کشتارگاه ها منتقل شدند اما در نقاطی که به تایید دامپزشکی استان رسیده بود، کشتار در همان محل انجام شد.
مدیرکل کمیته امداد امام(ره)استان سمنان با تقدیر از عموم مردم و خیرین هم‌استانی گفت: کمیته امداد از سال آینده برنامه‌های منسجم‌تری در روز عید قربان برگزار و زمینه کمک هم‌استانی‌ها به نیازمندان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار