کد خبر: 853727
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
رئیس اداره بازرسی و نظارت کردستان:
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از گرانفروشی و کم‌فروشی در کالا و خدمات را مستلزم مشارکت مردم دانست.

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با جوان در کردستان با اشاره به فعالیت‌های اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: در سال گذشته به صورت روتین حدود 110 هزار و 244 مورد بازرسی انجام شده است.

سردارزاده عنوان کرد: همچنین در سال گذشته، 3 هزار و 569 پرونده به ارزش ریالی 32 میلیارد و 262 میلیون و 790 هزار ریال داشته‌ایم که برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته وی، این پرونده‌ها در زمینه‌های مواد لبنی، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات، حبوبات، خشکبار، پوشاک، حمل و نقل، مواد شوینده، واحدهای اقامتی، قند و شکر، لاستیک، غلات، نان و برنج، خدمات قالی‌شویی، مخصوصا نانوایی و گوشت قرمز بوده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به تخلفات صورت گرفته در طرح‌های نوروزی، گفت: بیشترین تخلفات در این طرح‌ها مربوط به خدمات قالیشویی با 89 مورد گران‌فروشی، قصابی 71 مورد، واحدهای اقامتی 14 مورد، خشکبار 59 مورد و برنج و نان 36 مورد کم‌فروشی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال 94 در گشت‌های مشترک با سازمان‌های دیگر، بهتر و هماهنگ‌تر عمل کردیم و در تعداد پرونده‌ها افزایش ارزش ریالی بیشتری داشتیم چرا که با توجه به سیاست کاهش تخلفات افزایش جریمه را اعمال کرده‌ایم.

سردارزاده به برنامه‌هایی در دست اجرای اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های ما برگزاری جلسات کارگروه حمایت از تولید و نظارت برگردش کالا هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها و همچنین جلسات مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان‌های مرزی است.

وی تصریح کرد: برنامه گشت مشترک با ارگان‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو، اداره اماکن، اداره مبارزه با قاچاق کالای استان است.

به گفته وی، اداره بازرسی و نظارت در زمینه حمایت از مصرف‌کنندگان روزانه افرادی را برای بازرسی در سطح بازار مسوول کرده و در طرح‌های نوروزی و ماه‌هایی چون ماه مبارک رمضان این کار بیشتر انجام می‌گیرد و با هر گونه گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد می‌شود و چنانچه کالایی برخلاف تعزیرات حکومتی و نظام صنفی عرضه بازار شود به تعزیرات حکومتی داده می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه نظارت بر کالاهای سلامت‌محور از جمله مواد خوراکی، آرایشی و بهداشت و دارو از اولویت‌های کاری این قسمت است، ادامه داد: کالاهای سرمایه‌ای جزء اولویت‌های دوم است و برآنیم با هماهنگی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نشست‌هایی با روسای اتحادیه صنفی و ‌خدماتی شهرستان‌های استان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در طول سال مصاحبه دیداری و شنیداری در راستای آشنایی مصرف‌کنندگان با حقوق خود در رابطه با خرید کالاها، برگزاری دوره آموزشی قانون مبارزه با قاچاق کالا، قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام امور صنفی و رصد تمام قیمت‌های رستوران‌ها صورت خواهد گرفت.

سردارزاده در پایان از تمام مردم درخواست کرد تا با آگاهی خرید کنند و برای خرید کالاها، به خصوص کالاهای سرمایه‌ای فرصت بیشتری اختصاص دهند و قیمت‌گیری کنند و نظر کارشناسان را بپرسند و هرچه مردم با ما مشارکت داشته باشند بهتر می‌توانیم در نظارت بر سطح بازار موفق‌ترعمل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر