کد خبر: 809192
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
جانشین پدافند هوایی شمالغرب کشور:
جانشین پدافند هوایی شمالغرب کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه پدافند هوایی و به کارگیری سامانه‌های جدید در این حوزه به خودکفایی کامل رسیده است.

به گزارش جوان از اردبیل، رسول رضوانی‌کیا پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل در جمعه نمازگزاران اردبیلی اظهار کرد: بعد از دوران دفاع مقدس قرارگاه پدافند هوایی مستقر در مناطق مختلف کشور به سیستم‌های مدرنی مجهز شدند که امکان شناسایی و رهگیری هواپیماهای وارد شده به خاک کشورمان توسط آنها وجود دارد و ما در وهله اول بدون درگیری اقدام به شناسایی و نشست هواپیماهای ناشناس می‌کنیم به طوری که در انجام مأموریت خود با قدرت و توان حاضریم.

وی با بیان اینکه مأموریت پدافند هوایی دائمی، مستمر و همیشگی است و بدون تردید سعی و تلاش ما بر این است تا با قوت و بدون اختلال در سیستم فنی بتوانیم مأموریت‌هایمان را انجام دهیم، تصریح کرد: هر چند در زمان جنگ و بحران نیروهای پدافند هوایی با آمادگی کامل در میدان حاضر می‌شوند اما در زمان صلح نیز این آمادگی در حد ایده‌آل است.

جانشین پدافند هوایی شمالغرب کشور گفت: مجموعه پدافند هوایی کشور در حفظ حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران و تولید امنیت ملی تلاش خستگی‌ناپذیری را انجام می‌دهند به طوری که ما با هوشیاری تمام مانع از ورود هواپیماهای مهاجم به آسمان کشورمان هستیم.

رضوانی‌کیا سوابق درخشان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران را در دوران جنگ یادآور شد و افزود: در عملیات والفجر هشت ما توانستیم 135 هواپیمای مهاجم عراقی را مورد اصابت قرار داده و یک عظمت و افتخار واقعی خلق کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات و فعالیت‌های پرسنل خدمتگزار پدافند هوایی بیان کرد: هم‌اکنون مجموعه پدافند هوایی کشور با همکاری کارخانجات و صنایع وابسته به وزارت دفاع در حال طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته و سامانه‌های نوین اعم از رادارهای پیشرفته، سامانه‌های موشکی با تولید داخلی و بومی، سامانه کنترل تاکتیکی، جمع‌آوری اطلاعات و همچنین سامانه جنگ الکترونیکی با قابلیت‌های متعدد و اتکا به توان بومی و داخلی است.

رضوانی‌کیا اضافه کرد:‌ از نظر قدرت دفاعی ما جزو چند کشور ممتاز در جهان و حتی منطقه هستیم به طوری که در سال‌های اخیر با تولید سامانه راهبری بومی، رادار افق سپهر و سامانه موشکی متعدد همچون مرصاد و دیگر سامانه‌ها سعی کردیم تا خوداتکایی خودمان را در این عرصه به خوبی نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ما در تأمین امنیت سفرهای مقام معظم رهبری و نشست سران کشورهای اسلامی در تهران و سایر رخدادهای منطقه‌ای و کشورمان با حساسیت صیانت و حفاظت از آسمان کشورمان را در اولویت قرار دادیم، گفت: به رغم حساسیت و پیچیدگی عملیات‌ها در سال‌های اخیر موفق شدیم تا شرایط مطلوبی را در کشور از نظر امنیت پروازی و هوایی فراهم آوریم.

رضوانی‌کیا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:‌ قرارگاه‌های پدافند هوایی کشور حتی به هواپیماهای ربوده شده و یا در معرض خطر امدادرسانی کردند تا بدون مشکل خاص ترددهای هوایی انجام شود.

وی تصریح کرد: آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین نقطه در خاورمیانه است و این امنیت سبب شده تا پروازهای خارجی با امنیت خاطر از آسمان کشورمان انجام شود و سازمان جهانی هواپیمایی، آسمان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان آسمان امن معرفی کند.

جانشین پدافند هوایی شمالغرب کشور افزود: در منطقه شمالغرب روزانه 450 تا 500 فروند هواپیما در حریم کشورمان به مناطق مختلف آسیایی و اروپایی تردد می‌کنند که ما تلاشمان بر این بوده تا امنیت کامل برای آنها برقرار شود.

رضوانی‌کیا بیان کرد: جوانان انقلابی و غیرتمند حاضر در قرارگاه‌های پدافند هوایی با قدرت و صلابت تمام و در تبعیت از مقام معظم رهبری آماده جانفشانی هستند و از هیچ ابرقدرتی نیز هراس و واهمه‌ای ندارند به طوری که ما در پدافند هوایی شمالغرب کشور در آماده‌باش کامل هستیم تا امنیت کامل را در آب و خاک این کشور برقرار کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر