کد خبر: 807728
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

تمرین مهسا جاور نماینده قایقرانی بانوان ایران در المپیک ریو

مربی مهسا جاور گفت: با وجود ایکه رقبای مهسا جاور در المپیک سخت بودند اما به نظرم او نمایش خوب و آبرومندی را در المپیک داشت.

افشین فرزام در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتیجه‌  مهسا جاور، قایقران روئینگی ایران در  المپیک 2016 ریو، اظهار کرد: او رقابت نزدیکی با رقبای خود داشت و با وجود این که بسیاری از آنها در رقابت‌های جهانی عنوان‌دار بودند اما توانست به خوبی با آنها رقابت کند و این بسیار مثبت بود.  متاسفانه جاور در مسابقات ابتدایی خود نتوانست به صورت مستقیم راهی دور بعد شود. شاید نداشتن تجربه مسابقه با حریفان، باعث این شد که نتواند عملکرد اصلی‌اش را نشان دهد. با این حال ما شاهد رقابت نزدیک و آبرومندی از سوی او  بودیم.

فرزام در پاسخ به این پرسش که آیا از نتیجه‌ کسب شده رضایت دارد یا خیر، گفت‌: من هیچ گاه قانع نمی شوم، چرا که می‌دانم ورزشکارانم می‌توانند بهتر باشند. ما می‌توانیم به رده‌های بهتری برسیم و موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم.

مربی مهسا جاور در ادامه گفت‌: شرایط ما قبل از  المپیک متفاوت بود. ما اردوی بسیار خوبی را در پرتغال برگزار کردیم و جاور به آمادگی بسیار خوبی رسید اما مجبور شدیم به تهران بیاییم و به دلیل این که شرایط تمرینی استاندارد وجود نداشت به روند آماده‌سازی‌مان ضربه زد. در هر مسابقه‌ای که در سال‌های گذشته به صورت مستقیم از اردوی برون مرزی اعزام شده‌ایم نتایج بسیار خوب بود، اما متاسفانه این اتفاق در  المپیک رخ نداد. این مساله در نتیجه‌ به دست آمده تاثیر زیادی داشت و حتی می‌توان گفت‌ حواشی مربوط نیز باعث شد تمرکز او کمی بر هم بریزد. با این حال ما باید قوی‌تر از این  کار کنیم و چنین مسایلی را به عنوان علت ناکامی در نظر نگیریم، هر چند من فکر می‌کنم با تمام شرایطی که وجود داشت نتیجه‌ جاور در  المپیک  قابل قبول بود.

او درباره این که وضعیت روئینگ ایران را نسبت به سطح اول جهان و  المپیک چگونه ارزیابی می‌کند، گفت‌: به دلیل شرایط جوی که در هفته‌ اول  المپیک حاکم بود، بهترین پاروزنان  جهان نیز نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند، اما نماینده ما  توانست با همین شرایط هم خوب کار کند و نشان داد که در صورت سرمایه‌گذاری درست ما هم می‌توانیم در رقابت‌های مهم به نتیجه‌ برسیم.

فرزام در ادامه افزود: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم هیچ موفقیتی دور از دسترس نیست. در چند سال اخیر تیم من در رقابت‌های خارج از آسیا شرکت نکرده و این اصلاً خوب نیست، چرا که زمانی که قایقران برابر حریفان قدرتمند در رقابت‌های مهم قرار می‌گیرد از لحاظ روحی – روانی دچار مشکل می‌شود. رشته‌هایی به مانند والیبال و شمشیربازی ثابت کرده‌اند که اگر  تیم و ورزشکار با رقبای قوی بارها و بارها مسابقه بدهند می‌توانند به پیشرفت قابل توجهی برسند. این مهم نیست که در رقابت با حریف قوی شکست بخوریم. چرا که باید بدانیم رقابت با حریفان قدرتمند است که باعث پیشرفت می‌شود. متاسفانه موضوع مربوط به بودجه فدراسیون نیز علت دیگر پیشرفت نکردن ما است. با توجه به بودجه‌ای  که در اختیار من مربی قرار می‌گیرد، ترجیح می‌دهم به جای حضور در یک کاپ جهانی چندین اردوی برون مرزی را برای شاگردم در نظر بگیرم.

او درباره مشکلات مربوط به نبود پیست استاندارد در ایران، گفت‌: ما حتی در تهران و شهرستان‌های دیگر پیست استانداردی نداریم که خیالمان راحت باشد و بدون دغدغه‌ تمرین کنیم. بعضی از تیم‌های آسیایی امکانات به مراتب بهتری از ما دارند ،‌ ولی ما نشان دادیم با همین امکانات هم می‌توانیم موفق باشیم.

مربی مهسا جاور در پایان گفت‌:  اگر همین الان برنامه‌ریزی مان برای  المپیک بعدی شروع کنیم، باید بدانیم که  قایقرانان‌مان باید در رقابت‌های مهم به مانند کاپ‌های جهانی شرکت کنند و مسئولانی که به دنبال رسیدن به موفقیت در این رشته هستند باید اهمیت بیشتری به آن بدهند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار