کد خبر: 806406
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
يک پژوهشگر مسائل سياسي:
اصلاح‌طلبان همچنان در حکم آپانديس دولت يازدهم‌ هستند و در اين وضعيت مي‌دانند که چنانچه بخواهند براي دولت يازدهم مزاحمتي ايجاد کنند، اين روحاني است که مي‌تواند از آنها عبور کند نه اينکه آنها بتوانند از روحاني عبور کنند.
به گزارش تسنيم، پرويز اميني، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سياسي در جمع دانشجويان شرکت کننده در هفدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مستقل در دانشگاه يزد با اشاره به تحرکات گروه‌ها و جناح‌ها و شخصيت‌ها نسبت به انتخابات رياست جمهوري 96 اظهار داشت: جريان موسوم به اصلاح‌طلب، هيچ گزينه‌اي جز حمايت و تداوم حمايت از روحاني ندارد. آنها در وضعيتي نيستند که بخواهند انتخاب فعالي داشته باشند و به گزينه‌اي غير از روحاني فکر کنند و بينديشند و به‌رغم‌ تفاوت‌هايي که با روحاني دارند و نيز نارضايتي‌هايي که از مواجهه روحاني با اصلاح‌طلبان دارند، ناگزيرند به حمايت از روحاني با همه هزينه‌هايش تن بدهند.
وي افزود: بنابراين برخي صحبت‌ها در اين جريان مبني بر امکان عبور از روحاني و انتخاب گزينه ديگر براي انتخابات آينده رياست جمهوري را نبايد جدي گرفت، همچناني که خود روحاني نيز اين مواضع را جدي نمي‌گيرد.

اميني همچنين در خصوص فعاليت جناح اصولگرا براي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم، گفت: اصولگراها هم تقريباً چنين شرايطي- البته نه به حادي اصلاح‌طلبان- را تجربه مي‌کنند و دچار انسداد دروني‌اند.

چراکه آنها نيز انتخاب فعالي در اختيار ندارند. ناتواني‌هاي جليلي در سياست‌‍ورزي، گسست نسبي بين اصولگرايان و احمدي‌نژاد و وضعيت نامعلوم و مبهم سياسي احمدي‌نژاد براي امکان حضور در آوردگاه انتخابات دوازدهم رياست جمهوري و نيز دو دوره شکست قاليباف در انتخابات رياست جمهوري نهم و يازدهم موجب شده است که اصولگرايان نيز انتخاب فعالي در بين گزينه‌هاي بالفعل خود نداشته باشند.
وي تأکيد کرد: بنابراين به‌رغم ضعف در حال تشديد دولت يازدهم در حوزه اجتماعي و حرکت دولت يازدهم در مدار نارضايتي مردم، نمي‌توان از اين نارضايتي، يک دوره‌اي شدن دولت روحاني را نتيجه گرفت و بايد منتظر تغيير و تحولات آينده فضاي سياسي و اجتماعي کشور تا انتخابات 96 بود.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
احتمالا اصولگرايان هم سرطان دولت روحاني هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار