کد خبر: 803808
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
مدیر دفتر آب‌های معدنی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد
مدیر دفتر آب‌های معدنی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از 30 میلیارد ریال برای انجام عملیات بهسازی، تعمیرات و تجهیزات آب‌های گرم معدنی استان هزینه شده است.

رسول سیفی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل، اظهار کرد‌: در استان اردبیل 110 دهنه چشمه معدنی شناسایی شده که از این تعداد 75 دهنه چشمه آبگرم که در مجموع 220 لیتر در ثانیه آب‌دهی دارند.

وی وجود 35 دهنه دیگر به عنوان آب‌ معدنی سرد را یادآور شد و تصریح کرد: دبی آنها نیز معمولاً بیش از 370 لیتر در ثانیه است.

مدیر دفتر آب‌های معدنی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: چشمه‌های معدنی اردبیل دارای شاخصه‌های ویژه‌ای در منطقه است که از جمله وجود آبگرم گاومیش‌گلی با آب‌دهی بیش از 60 لیتر در ثانیه و یا چشمه آب معدنی گورگور با 350 لیتر در ثانیه را می‌توان نام برد.

سیفی افزود:‌ از نقطه نظر دمایی آبگرم قینرجه مشگین‌شهر با درجه حرارت بالای 82 درجه سانتی‌گراد جایگاه ویژه‌ای دارد و چشمه آبگرم قوتورسویی یکی از معروف‌ترین آب‌های گرم معدنی با PH بالا و محلول گوگرد یکی از پرخاصیت‌ترین آب‌ها در درمان امراض پوستی بسیار تأثیرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌آب‌های گرم و سرد معروف در استان در حوزه سبلان چه از لحاظ شرب و چه از لحاظ استحمام و لجن‌درمانی با خواص درمانی و شفابخشی آنها شناخته شده است.

سیفی اضافه کرد: در حال حاضر 11 دهنه از چشمه‌های آبگرم و معدنی با نظارت آب منطقه‌ای در دست بهره‌برداری است که از این تعداد چهار دهنه به صورت سنتی بهسازی شده و هفت دهنه نیز به صورت آب‌درمانی مدرن و نیمه‌ مدرن در حال بهره‌برداری است.

وی از تخصیص و هزینه 30 میلیارد ریال برای انجام عملیات بهسازی، تعمیرات و تجهیزات آب‌های گرم معدنی استان از محل درآمدهای آب‌های معدنی خبر داد و گفت: عملیات بهسازی آب‌گرم‌های معدنی نظیر پهنلو، گاومیش‌گلی، سردابه، قینرجه و... به همراه آزادسازی حریم و بستر آب‌های گرم معدنی استان انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر