کد خبر: 803674
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
با حضور رئیس قوه قضائیه؛
اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، با حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه از ۹ تا ۱۲ شهریور سال جاري در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار جوان به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی هفدهمين اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: این اجلاس بزرگ‌ترین اجتماع و گردهمایی استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای خراسان رضوي (صبا) برگزار مي‌شود.

يزدان عشيري با اشاره به برگزاري هفدهمين اجلاس با حضوراساتید، چهره‌های علمی و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه‌های جنگ نرم و حلقه‌های علمی و صالحین افزود: گردهمايي امسال با محوریت« اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی» نیز در قالب کارگروه های هشتگانه تخصصی و نشست‌های فرهنگی خانواده های اساتید دانشگاه‌ها و مجمع نخبگان برپا می‌شود.

به گفته وی مهم ترین محورهای اجلاس شامل:"اقتصاد مقاومتی و استقرار مدیریت جهادی"، "اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان"، "اقتصاد مقاومتی و هویت ملی"، "اقتصاد مقاومتی و تجربه های جهانی"، "اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد"، "اقتصاد مقاومتی و الزمات فرهنگی"، "اقتصاد مقاومتی و عملکرد دولت"، "اقتصاد مقاومتی و الزمات تولید ملی" است.

وي با اشاره به گستردگی و جایگاه این رویداد مهم خاطرنشان کرد: اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور  گسترده‌ترین حرکتی علمی و پژوهشی  و اجتماعی است که در سطحی بالا با حضور اندیشمندان و نخیگان و استادان و با طرح مهم‌ترین و راهبردی ترین مباحث و مصوعات ملی و منطقه ای  و بین‌المللی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) به اجرا در می آید.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از دو هزار استاد دانشگاه به همراه خانواده ها با توجه به برنامه ریزی‌ها و اهدافی که سازمان برای ادوار مختلف اجلاس طراحی می‌کند، دستاوردهاي گسترده‌ای دربر خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر بسترهای علمی و تخصصی- نشست های تخصصی  کارگروه های پژوهشی و گردهمایی و جلسات هم اندیشی پیرامون عالی ترین اهداف بسیج اساتیدکشور و نیازهای فرهنگی و اجتماعی- برنامه های زیارتی-عبادتی و تفریحی نیز برای اساتید درنظر گرفته می‌شود.

عشیری از برگزاری نشست سالانه رؤسای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این اجلاس خبر داد و افزود: بی‌شک، برگزاری این اجلاس می‌تواند در تقویت پیوند‌ها و تعاملات بین اساتید بسیج دانشگاه‌ها نقشی اساسی ایفا کند.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری این اجلاس را تقویت پیوند و تعامل میان اساتید بسیجی کشور دانست و گفت: بخشی از برنامه‌های اجلاس هفدهم برای تقویت و ارتقای دانش عمومی اساتید و همچنین انجام سخنرانی در موضوعات مهم روز از جمله ضرورت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، موضوعات و جنگ‌های منطقه- آسیب‌شناسی گروه‌های تکفیری و داعش و مباحث مرتبط با الزامات اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه حضور اساتید برجسته، مقامات و مدیران لشگری و کشوری، نمایندگان ولی فقیه در استان ها و...همگی از برکات حضور آقا امام رضا( ع) حاصل می‌شود، افزود: دستاورد این اجلاس با توجه به زمان برگزاری و نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از طریق اساتید در طول سال، جاری و ساری می شود.

وی گفت: اجلاس مشهد با توجه به رویکردهای علمی و تحلیلی و همچنین به تأسی و تبعیت از پیام سال مقام معظم رهبری اهداف و برنامه های خویش را پی ریزی کرده و در همین راستا با توجه به ضرورت های موردنیاز کشور، منطقه و جهان اسلام، کارگروه های متعدد تخصصی و موضوعی و نشست های سخنرانی برای اساتید پیش بینی می شود که امسال ساختار محتوایی اجلاس در قالب واکاوی موضوع اقتصاد مقاومتی و موانع و افق های پیش رو  طراحی و ترسیم شده است.

عشیری اظهار امیدواری کرد: برگزاری این مانور علمی، سیاسی و اجتماعی بتواند فضایی را فراهم آورد تا اساتید بسیجی و سرآمدان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دستاوردهای خوبی را به عنوان ره توشه سفر با خود به شهرها و استان ها ببرند و تاثیرات و کارکردهای خوب و جریان سازی در فضای آموزشی و دانشگاه‌های کشور داشته باشد.

گفتني است، هفدهمين اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار