کد خبر: 802938
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
معاون استاندار اردبیل:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها اقدام به بازتولید نفرت و ناامیدی در جامعه می‌کنند به طوری که از صبح تا شب به گونه‌ای القا می‌کنند که هیچ نقطه روشن و اشتراکی در جامعه ما وجود ندارد.

به گزارش جوان از اردبیل، طاهر شریفی در مراسم تجلیل خبرنگاران که در نیروی انتظامی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌توان کار ارزشمند یک خبرنگار را با معیار و محک مادی سنجید چرا که کار خبرنگار کاری از جنس عشق، علاقه، تعهد و اخلاص است که نباید هیچ وقت رنگ و بوی ظاهری و مادی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه خبرنگاران از درآمد کافی و برخی حمایت‌های واقعی برخوردار نبودند بلکه همیشه مشکلات و دغدغه‌ها همواره با این حرفه و فعالان آن همراه بوده است، تصریح کرد: با وجود اینکه رسانه‌ها کارکردهای مختلف سیاسی، ‌اجتماعی، ‌فرهنگی و... دارند، اما ضروری است در این حوزه به افزایش سرمایه‌های اجتماعی بیش از گذشته کمک شده و از ایجاد دودستگی در جامعه جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با توصیف عجیب از روزنامه‌ای که به قول او «سرطان‌زاست»، گفت: ‌چنین روزنامه‌ای در کشور کینه و نفرت تولید می‌کند در حالی که ما امروز در جامعه به وحدت و همگرایی بیش از حب و بغض‌ها و تولید نفرت نیازمندیم.

شریفی با یادآوری اینکه مطبوعات باید از وابستگی به جریان و گروه خاص پرهیز کرده و با آزادگی و حریت کامل انعکاس‌دهنده مشکلات واقعی مردم باشند، افزود: هر چند نحوه خبررسانی و اطلاع‌رسانی با توجه به تنوع فضای مجازی و الکترونیکی متفاوت از گذشته است اما ضرورت دارد به سمتی حرکت کنیم تا سرعت، دقت و صحت اخبار به رغم گستردگی فضای مجازی از طریق رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد هر چند که ما امروز در یک عصر اطلاع‌رسانی سریع و همانند شیشه‌ قرار گرفتیم که هیچ چیز نمی‌تواند در جامعه پوشیده باشد.

وی بیان کرد: ‌به هیچ وجه نمی‌توان در این عرصه تولید متنوع اخبار برای خبرنگاری محدودیت ایجاد کرد و یا بخواهیم موضوعی را به دیگران دیکته کنیم در حالی که در گرایش‌های متفاوت‌ جامعه آنچه که مهم است تنوع تولید اخبار و انتشار سریع آن است که می‌تواند نقطه قوت برای رسانه‌های ما باشد.

شریفی با بیان اینکه برخی‌ها تلاش می‌کنند همه مسائل را سیاه جلوه دهند و برخی‌ها نیز همه موضوعات را به رنگ سفید می‌بینند، اضافه کرد: سیاه و سفید نگاه کردن در عرصه اطلاع‌رسانی و خبر منطقی و معقول نیست بلکه باید واقعیت‌ها را دیده و براساس آن موضوع را به قضاوت مردم گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در این کشور روزنامه‌ای را سراغ داریم که هر روز با انتشار اخباری مختلف سعی می‌کند همه مسائل را سیاه جلوه داده به طوریکه در همین فیش حقوقی اخیر بنده رصد می‌کردم روزانه در چندین نوبت از این موضوع سخن به میان آورده و کلمه فیش‌های نجومی را در همان صفحه اول تکرار می‌کند به طوریکه این روزنامه به بازتولید نفرت در جامعه کمک کرده و از اول تا آخر این روزنامه فضای سرد و تاریکی را در جامعه حکایت می‌کند.

شریفی با بیان اینکه در نقطه مقابل نباید همه مسائل را خوب و عالی ببینیم و یا بخواهیم از کاستی‌ها و نارسایی‌ها چشم بپوشیم، گفت: ضرورت دارد در این بین به حفظ منافع ملی و سرمایه‌های اجتماعی کمک کنیم چرا که ما به شدت در این زمینه به بازتولید اخبار امیدوارکننده به دور از دودستگی در جامعه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز با مشکلاتی در حوزه رکود، تورم و... روبه‌رو هستیم اما بخش عمده‌ای از این نارسایی‌های اقتصادی میراث دولت گذشته است، افزود: در چنین فضایی نباید ناامیدی در مردم ایجاد کرد و یا زمینه امنیت سرمایه‌گذاری را در جامعه به هم زد چرا که مردم ما امروز به رغم همه مشکلات به آرامش و امنیت کامل نیاز دارند و از دعواها و نزاع‌های سیاسی، حزبی و گروهی خسته شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی باید منصفانه وارد میدان شده و قلم بزنند و در عین حال هیچ وقت در بیان حقیقت لکنت زبان نداشته و یا دچار تناقض‌گویی نشوند.

شریفی بیان کرد: البته قصد من توهین و یا تخطئه برخی از صاحبان تریبون، روزنامه‌ها و نشریات در کشور که قلم‌فرسایی می‌کنند، نبوده بلکه معتقدم خبرنگاران باید به تفاهم و همدلی و تقویت نقاط مشترک و سرمایه‌های اجتماعی توجه کنند چرا که ما امروز در کشور به خلق اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و توجه به منافع مشترک نیاز جدی داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر