کد خبر: 802413
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال پی ریزی یک تمدن است، گفت: شکل دهی به یک تمدن نوین و قدرت سازی راه مقابله با توطئه های دشمنان است.


به گزارش جوان از خرم آباد، سردار حسین سلامی امروز(16 مرداد) درنشست با معاونان علمی و پژوهشی سپاه کشور در خرم آباد، گفت:  دوره رنسانس بر شانه های جهان اسلام استوار شده است.

وی افزود:  به دلیل نقش دانشمندان مسلمان در پیشرفت علوم بشری عصر طلایی اسلامی را قرن هفتم تا دوازدهم  نامیده اند.

سردار سلامی با اشاره به نقش دانشمدانی چون ابن سینا، خوارزمی و جابر این حیان در علوم مختلف، اظهار داشت: امروز جهان در حال رجعت به طب ابن سینا است.

وی با اشاره به شکوه انقلاب اسلامی ایران در احیای اسلام ناب و معرفی آن به به جهان، خاطرنشان کرد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ اسلامی در جهان گسترش یافت و سالانه افراد زیادی در کشورهای چون انگلیس مسلمان می شدند.
سردار سلامی با اشاره به اینکه دشمنان از اشاعه فرهنگ اسلامی حراس دارند، افزود:  ظهور تکفیری های سناریوی غرب برای ممانعت از گسترش اسلام بود.

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد گروه های تکفیری و تروریستی  تلاش می کند با ایجاد نفرت ازاسلام از گسترش این دین در جهان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تکفیری ها با فرهنگ دینی  بیگانه اند و دست پرورده ها  دشمنان اسلام هستند، ابراز کرد:  در مکتب ما کشتن یک انسان مانند کشتن تمام بشریت است.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن همچنین تلاش می کند نظام سیاسی و فرهنگی خود را بر ما تحمیل کند، افزود: باید با بصیرت و هوشیاری به اراده دشمن واکنش داد.

وی با تاکید به اینکه مقیاس جنگ فرهنگی علیه ما نیز یک مقیاس جهانی است، ادامه داد: امروز افراد هوشیار  یک جنگ جهانی فرهنگی اسلامی را علیه انقلاب اسلامی مشاهده می کنند.

سردار سلامی، ادامه داد: صدها شبکه ماهواره ای در قالب سریال های فارسی زبان تلاش می کنند ارزش های غربی را جایگزین ارزش های اسلامی در جامعه کنند و جوانان ما را به ابتذال بکشند.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد فروپاشی اخلاقی غرب و اروپا هستیم، اذعان داشت: با مشاهده ظهور و سقوط تمدن ها در می یابیم افول ارزش های اخلاقی و فاصله گرفتن از یک جامعه انسانی  زمینه ساز فروپاشی آنان شده است.

سردار سلامی با تاکید به اینکه راز حیات هر ملت در قوی شدن است، ادامه داد:  دشمن با پی بردن به قدرت علمی  جمهوری اسلامی ایران تلاش داشت با ترور دانشمندان هسته ای مانع از پیشرفت  جمهوری اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه دو راه حل فراروی ملت ها در برابر توطئه های دشمنان وجود دارد  و راه سومی وجود ندارد، ادامه داد:  یا باید تسلیم اراده دشمن  شد، یا باید به اندازه ای قوی بود که در مقابل آنها جنگید و موفق زندگی کرد.
سردار سلامی با تاکید به اینکه راه بقای پیشرفت، شرف، امنیت و رفاه در قوی شدن است، اذعان داشت: شکل دهی به یک تمدن نوین و قدرت سازی راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی با تاکید به اینکه  جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال پی ریزی یک تمدن است، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مدل نقش تمدن اسلامی است.

 جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، ادامه داد: دشمن در قالب توطئه های مختلف تلاش می کند از شکل گیری این مدل ممانعت کند.

وی افزود: دشمن از اینکه این مدل موفق شود و در جهان تکثیر شود، هراس دارد و شبانه روز در قالب توطئه های مختلف به دنبال ممانعت از شکل گیری این تمدن است.
سردار سلامی، ابراز کرد: ما به دنبال این هستیم که در هندسه قدرت جهان یک ضلع موثر قاطع و قابل مشاهده باشیم چون دریافته ایم که در این نظام جهانی ضعیف نابود می شود.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: به یاری و مدد الهی قاطعانه از اراده دشمن عبور خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز عرصه اقتصادی نیز عرصه جنگ دشمن است، افزود: دشمن عرصه اقتصادی را به یک جنگ علیه ما تبدیل کرده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه  مساله جهاد کبیر که توسط رهبر معظم انقلاب  مطرح شده است افزود:  رهبر فرزانه انقلاب رمز وفقیت درجهاد کبیر، را تبعیت نکردن از دشمن عنوان کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر از کفار تبعیت کنیم عقب مانده خواهیم ماند و بر اساس کلام قرآن دشمنان ما را به عقب برمی گردانند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه پیشرفت علمی در ستاد کل مطرح و پیگیری شده است، بیان کرد: محوریت آن با پیگیری های صورت گرفته به بسیج واگذار شد.


سردار سلامی بیان کرد: معاونت علمی و پژوهشی بسیج نیز در این راستا طرحی را تهیه کرده که با تصویب آن در ستاد کل، هسته های مختلفی برای ایجاد این قرارگاه تشکیل و نیازهای کشور شناسایی می شوند.


وی خاطرنشان کرد: مادامی که حرکات علمی و فناورانه به یک شبکه هم پیوسته تبدیل شود اثرگذاری آن افزایش می یابد.


جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، با بیان اینکه  از فعالیت های بسیج علمی و فناوری از خلاقیت ها و اختراع ها حمایت می شود، خاطرنشان کرد: استقلال علمی و فناوری  از پایه های اصلی استقلال در برابر دشمن است.

سردار سلامی برای آغاز گردهمایی سه روزه معاونان علمی و پژوهشی سپاه کشور به خرم آباد سفر کرده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار