کد خبر: 801969
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
سومين مرحله عمليات تروريست‌ها نيز ناكام ماند
سومين مرحله عمليات تروريست‌ها براي شكستن محاصره حلب نيز نافرجام ماند و اين منطقه همچنان در محاصره كامل ارتش سوريه و متحدان آن است.
سومين مرحله عمليات تروريست‌ها براي شكستن محاصره حلب نيز نافرجام ماند و اين منطقه همچنان در محاصره كامل ارتش سوريه و متحدان آن است. امريكا از دولت روسيه خواسته كه دولت سوريه را ترغيب كند عمليات آزاد‌سازي حلب را به تأخير بيندازد ولي «سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه گفته كه كشورش چنين درخواستي را نخواهد پذيرفت.

ائتلاف موسوم به «جيش الفتح» عصر سه‌شنبه در سومين مرحله عمليات موسوم به «حماسه بزرگ حلب» تلاش كرد كه منطقه راهبردي «الراموسه» را آزاد كند ولي بعد از چهار ساعت درگيري با ارتش سوريه و متحدان آن، تلفاتي سنگين برجاي گذاشت و مجبور به عقب‌نشيني شد. بر اساس گزارش‌ها، دست‌كم 74 تن از تروريست‌هاي جيش‌الفتح كشته و 41 نفر ديگر زخمي شدند. «الراموسه» مستقيماً به بزرگراه بين‌المللي دمشق – حلب مرتبط است و چنانچه به دست تروريست‌ها مي‌افتاد، علاوه بر شكسته شدن محاصره حلب نيروهاي ارتش سوريه در بخش غربي حلب نيز در محاصره قرار مي‌گرفتند. در درگيري‌هاي سه‌شنبه شب، ائتلاف حزب‌الله لبنان و حركه النجباء عراق، خاكريز استراتژيك «السابقيه» واقع در جنوب حلب را نيز آزاد كردند. با تداوم محاصره حلب، تروريست‌ها استفاده از تسليحات غيرمتعارف را نيز تشديد كرده‌اند. پرس‌تي‌وي‌ به نقل از منابع سوريه گزارش كرد كه تروريست‌ها روز سه‌شنبه در حمله خمپاره‌اي به حلب، از گلوله‌هاي حاوي گاز سمي استفاده كرده‌اند كه در اثر آن، پنج نفر كشته و هشت تن زخمي شدند. گروه امداد فعال در سوريه نيز اعلام كرد كه يك حمله شيميايي در استان ادلب رخ داده كه در آن 33 غيرنظامي شامل 18 زن و 10 كودك بر اثر استشمام گازهاي سمي در بيمارستان بستري شدند.
  
روسيه نمي‌پذيرد
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در يادداشتي هشدار داده كه در دست گرفتن كنترل حلب، تكليف جنگ را از نظر راهبردي يكسره خواهد كرد، بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه و متحد او روسيه به دستاوردهاي قاطع راهبردي مي‌رسند و در مذاكرات از موضع قدرت وارد خواهند شد. هاآرتص تأكيد كرد كه پيروزي ارتش سوريه و سيطره بر شهر حلب نه تنها باعث ضربه روحي به گروه‌هاي مسلح مي‌شود بلكه شريان‌هاي حياتي به سمت مسيرها و گذرگاه‌هاي منتهي به شمال و شمال شرق سوريه در برابر ارتش گشوده خواهد شد. بر اساس همين برآورد است كه تلاش ائتلاف غربي به رهبري امريكا براي شكستن اين محاصره از راه‌هاي سياسي نيز تشديد شده است. «سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه مي‌گويد كه جان كري وزير خارجه امريكا از او خواسته كه در عمليات تهاجمي در حلب از خود خويشتنداري نشان دهد. «ريابكوف» روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرگزاري «ريا نووستي» ضمن رد اين درخواست گفت: «به محض پيشروي‌هاي واقعي ارتش سوريه- كه با پشتيباني روسيه حاصل مي‌شود- در نبردها عليه تروريست‌ها، امريكايي‌ها شروع به اتخاذ روش‌هاي پيچيده‌ و غيرمستقيم كرده‌اند و از ما خواسته‌اند جنگ عليه تروريست‌ها را متوقف كنيم.» او گفته كه به هيچ‌وجه مناسب نيست كه از «گروه‌هاي معارض مسلح و همپيمانان تندرو‌شان كه توسط نيروهاي دولتي در حلب در شمال سوريه محاصره شده‌اند»، پشتيباني شود. جنگنده‌هاي روس نيز طي روز گذشته 80 بار مواضع تروريست‌ها را در مناطقي از حومه شمالي ادلب و حومه جنوبي حلب بمباران كردند. «احمد مرعي» عضو پارلمان سوريه در گفت و گو با فارس گفته كه امريكا با مشكوك خواندن عمليات انساني در حلب قصد تسلط بر گذرگاه‌هاي ايجاد شده توسط دولت سوريه و روسيه براي رساندن سلاح به دست تروريست‌هاي محاصره شده در شرق اين منطقه را دارد. مرعي مي‌گويد: «اوضاع ميداني وخيم تروريست‌هاي محاصره شده در محله‌هاي شرقي حلب محور امريكايي را به تلاش براي نجات آنها از ضربه نهايي ارتش سوريه وادار كرده است.» رسانه‌هاي داخلي سوريه با انتشار تصاويري از خروج ده‌ها غيرنظامي از حلب خبر دادند.
  
آزادسازي گذرگاه «الوليد»
نيروهاي عراقي توانستند منطقه و گذرگاه «الوليد» را صبح ديروز  از اشغال تروريست‌هاي داعش خارج كنند،  به گزارش فارس،  فرمانداري منطقه «الرطبه» در استان الانبار، از آزادي منطقه و گذرگاه «الوليد» در مرز عراق با سوريه خبر داد.
 به‌نوشته پايگاه خبري السومريه نيوز، نيروهاي ارتش عراق و عشاير اهل سنت صبح روز چهارشنبه توانستند اين گذرگاه را كه از سال گذشته در اشغال تروريست‌هاي داعش قرار داشت، آزاد كنند. تروريست‌هاي داعش در 24مي ‌سال 2015 توانسته بودند اين گذرگاه مرزي را اشغال كنند و نيروهاي مرزي و ارتش عراق را از آنجا بيرون برانند. آنها در همان ايام توانسته بودند گذرگاه مرزي «التنف» در مرزي سوريه با عراق را نيز اشغال كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادم شما
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
باسلام
پیروزی با شماست تروریستها هرگز موفق نخواهند شد , انشالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار