کد خبر: 779741
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
پرسپوليس و نبرد با سومين استقلال ليگ
هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال در حالي جمعه با برگزاري پنج ديدار آغاز مي‌شود كه نتيجه دربي هفته قبل سرخابي‌هاي تهران تركيب تيم‌هاي بالاي جدول را تغيير داده است.
دنيا حيدري

هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال در حالي جمعه با برگزاري پنج ديدار آغاز مي‌شود كه نتيجه دربي هفته قبل سرخابي‌هاي تهران تركيب تيم‌هاي بالاي جدول را تغيير داده است.
رقابت‌هاي اين هفته ليگ در دو روز جمعه و يك‌شنبه برگزار مي‌شود كه در نخستين روز اين رقابت‌ها، روز جمعه پرسپوليس مهمان استقلال اهواز است و استقلالي‌هاي تهران ميزبان فولاد. ضمن اينكه راه‌آهن و ملوان به ترتيب از پديده و سايپا پذيرايي مي‌كنند. استقلال خوزستان هم كه همچنان در سكوي دوم جدول و يك امتيازي صدر قرار دارد، به مهماني گسترش فولاد در تبريز مي‌رود.
  سر و ته جدول به هم رسيدند
پرسپوليس سرانجام با شكست حريف ديرينه خود موفق به صدرنشيني در اين فصل شد. پيروزي مقابل شاگردان مظلومي ياران برانكو را 48 امتيازي كرد تا نه فقط صدر جدول را از آن خود كنند كه حالا يكي از اصلي‌ترين مدعيان قهرماني لقب گيرند. آن هم در شرايطي كه ابتداي فصل كمتر كسي تصور چنين جايگاهي رابراي سرخپوشان تهراني داشت، اما براي مربي كروات پرسپوليس دربي جمعه تمام شد و حالا بايد به بازي‌هاي بعدي فكر كرد، اگر هدف همچنان قهرماني است كه از همان روزهاي ابتدايي فصل شعار آن را داده بود. اين روند كاري برانكوست. خوب يا بد، ‌نتايج كسب شده را در همان هفته‌هاي پشت سر باقي گذاشته و فقط به جاده مقابل نگاه مي‌كند و شايد همين روش بود كه تيم او را از قعر به صدر جدول رساند. پرسپوليس در ادامه راه قهرماني كه برانكو نويد آن را از ابتداي فصل داده بود، ساعت 18:10 جمعه بايد از سد استقلال، در اهواز بگذرد. بعد از شكست استقلال خوزستان در دومين هفته دور برگشت و پيروزي مقابل استقلال تهران در هفته بيست و ششم، ‌حالا نوبت به سومين استقلال رسيده است. البته با اين تفاوت كه آبي‌پوشان اهوازي شرايطي مشابه ديگر هم نام‌هاي خود در ليگ ندارند و به نظر نمي‌رسد پرسپوليس كار چندان دشواري براي كسب سه امتياز اين بازي داشته باشد. البته به شرط آنكه شادي پيروزي پرگل در دربي به غرور كاذب تبديل نشده باشد تا اين تيم را برابر سومين استقلال زمينگير كند. آن هم برابر تيمي كه با 17 باخت و كسب تنها دو پيروزي و 13 امتياز از 26 ديدار ليگ قعر جدول را در اختيار دارد. اما همانطور كه برانكو نيز بارها اشاره كرده، حتي تيم قعرنشين هم مي‌تواند شگفتي‌ساز شود اگر توسط حريف دست كم گرفته شود و بدون شك نه پرسپوليس و نه سرمربي كروات آن نمي‌خواهند چنين اتفاقي گريبانگير آنها شود. آن هم در شرايطي كه بعد از مدت‌ها به صدر جدول دست يافته‌اند و اگر جايگاه خود را محكم نكنند، ‌توسط استقلالي‌هاي خوزستان يا تهران به زير كشيده مي‌شوند.
  فولاد و فرصتي براي جبران
شكست در دربي براي مظلومي گران تمام شد. نه فقط چون ركورد او شكست، بلكه به اين دليل كه حالا باشگاه برايش ضرب الاجل تعيين كرده و از گوشه و كنار شنيده مي‌شود بازي روز جمعه آخرين فرصت سرمربي استقلال خواهد بود. افشارزاده، مديرعامل استقلال البته گفته كه با مظلومي ادامه خواهند داد و نبايد در اين زمينه گوش به شايعه‌ها داد. مظلومي هم تأكيد دارد او همان مربي‌اي است كه چهار دربي را بدون باخت پشت سر گذاشته است. اما از شايعه‌هايي كه در زمينه بركناري مظلومي در اين چند هفته پاياني به گوش مي‌رسد هم نمي‌توان خيلي بي‌تفاوت بود، خصوصاً كه او سه شنبه شب نيز جلسه‌اي با مسئولان باشگاه داشته كه در همين جلسه گويا مسائل زيادي به او گوشزده شده است. مسائلي كه شايد يكي از آنها اين باشد كه بازي با فولاد مي‌تواند آخرين فرصت او براي جبران دربي و حتي نتايج ضعيف چند هفته اخير استقلال در ليگ باشد. استقلال بعد از شكست به پرسپوليس در آزادي، حالا ساعت 20:15 جمعه بار ديگر در اين ورزشگاه به ميدان مي‌رود و اين بار ميزبان فولاد خوزستان است. تيمي كه اين روزها شرايط چندان جالبي ندارد و با كسب 31 امتياز در جايگاه دوازدهم جدول جا خوش كرده است. اما جايگاه فولاد در نيمه پايين جدول به اين معنا نيست كه استقلال براي جبران شكست در دربي كار آساني برابر مهمان خوزستاني خود دارد. خصوصاً كه فولادي‌ها بعد از شكست مقابل تراكتور در هفته بيست و سوم ليگ موفق شدند روند رو به رشدي را دنبال و از سه بازي، ‌هفت امتياز كسب كنند و با غلبه بر ملوان در هفته گذشته نيز انگيزه و روحيه خوبي براي كسب سه امتياز اين بازي و صعود يك پله‌اي و تصاحب جايگاه سپاهان براي دور شدن از منطقه خطر را دارند. با اين وجود مظلومي اگر مي‌خواهد حرف و حديث‌هاي بركناري او يك بار ديگر از سرزبان‌ها بيفتند، چاره‌اي جز كسب سه امتياز اين هفته ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار