کد خبر: 779689
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
استاندار مرکزی از صادرات ۸۰۰میلیون دلاری محصولات غیرنفتی از استان مرکزی به خارج از کشور خبر داد.
محمود زمانی قمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور هیئت آلمانی برگزار شد با اشاره به توسعه ایران در تمام حوزه‌ها گفت: خوشبختانه عزم و اراده ایران در راستای توسعه و ترقی کشور و استفاده از استعدادهای تمام این مرز و بوم به ثمر نشسته است.

زمانی قمی بااشاره به استعدادهای استان مرکزی افزود: استان مرکزی از استان‌های صنعتی کشور است و بخش عمده‌ای از صنایع مادر کشور از جمله، پتروشیمی، آب‌سنگین خنداب، آلومینیم‌سازی، واگن‌پارس و غیره در آن مستقر است.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سال گذشته حدود 800 میلیون دلار بوده و همچنین این استان زمینه صادرات نفتی و مهندسی خوبی را به خارج از کشور دارد، به سبب وجود صنایع بزرگ در استان ما می‌توانیم تجهیزات پالایشگاهی، پل‌سازی و خدمات فنی را نیز به خارج صادر کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اينکه استان مرکزی در حوزه معدن نیز دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است و معادن قابل‌ توجهی نظیر معادن روی، آهن و سرب در آن وجود دارد، گفت: اين استان همچنین در حوزه کشاورزی نیز از قابلیت بالایی برخوردار است و محصولاتی از قبیل گل، انار، پسته و غیره در آن تولید می‌شود، در حوزه گردشگری و توریسم نیز دارای منابع طبیعی و آثار تاریخی دیدنی همچون بازار اراک است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار