کد خبر: 779680
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی از مرمت مدارس تاريخي استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

محمد فتحی با بیان اینکه پیشنهاد مرمت هفت مدرسه تاریخی استان آذربایجان‌غربی مطرح شده است، گفت: این مدارس شامل مدرسه هدایت، 22 بهمن، چمران، لعیا، طب و راضیه در ارومیه و نیز مدرسه تاریخی حکیمه خوی است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عملیات ساماندهی و مرمت مدرسه 22 بهمن ارومیه و تبدیل آن به نخستین موزه مدرسه ایران در سال 93 آغاز شد افزود: بودجه این عملیات از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه تاکنون ساماندهی دیوار محوطه، اجرای سردرب، حفظ الحاقات و اندودها، فضای زیرزمین، اجرای کانال‌های نم‌دار، بلوکاژ کف و سایر اقدامات انجام شده است.

فتحی گفت: علاوه بر آن اداره کل میراث فرهنگی هم‌اکنون نیز در حال بندکشی در این مدرسه بوده و مقرر است که در زمینه تعامل بین این اداره و اداره کل آموزش و پرورش اقدامات مربوطه تسریع یابد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی افزود: براساس جلسه‌ای که چندی پیش بین این اداره کل و آموزش و پرورش برگزار شد، قرار است که با تلاش این دو اداره، طبقه زیر زمین مدرسه 22 بهمن ارومیه در اسرع وقت آماده شده و کاربری مورد نیاز برای احیاء آن تعریف شود.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی تاکنون بیش از 300 میلیون تومان برای مرمت مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه هزینه کرده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار