کد خبر: 779674
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز از احداث مرکز جامع سرطان در استان آذربایجان شرقی توسط خیرین این استان خبرداد.

علی‌اکبر طاهری‌اقدم با اشاره به اینکه مرکز جامع سرطان آذربایجان شرقی توسط خیرین احداث می‌شود، اظهار داشت: با این اقدام تلاش می‌کنیم تا بیماران سرطانی بیش از تحمل بیماری، دچار مشکل دیگری نشود و دغدغه رهبری در این زمینه که خانواده‌ها غیر از مریض‌داری فکر دیگری نداشته باشد، برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پتانسیل خیرین در زمینه‌های بهداشت، درمان و سلامت، مورد استفاده قرار گیرد، افزود: منابع دولتی بسیار محدود است و امکان پاسخگویی به تمام نیازها را ندارد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه هر مقدار خیرین کمک کنند وزارت بهداشت هم همان میزان به استان کمک خواهد کرد، گفت: تاکنون خیرین در استان اقدامات و تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند که برای بهبود شرایط فعلی، به تداوم حضور خیرین نیازمندیم.

طاهری‌اقدم‌ در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور و استان‌ تصریح کرد: طرح پزشک خانواده هر چه سریع‌تر باید اجرایی شود تا بسیاری از بیماری‌ها زودتر شناسایی شده و مشکلات بعدی کمتری ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید سطح آگاهی مردم برای سلامت افزایش یابد و مریض نشوند تا چنین جلساتی برای بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران تشکیل شود.

طاهری اقدم در پایان از راه‌اندازی کلینیک جامع سوختگی و کلینیک اوتیسم در استان خبر داد و با اشاره به تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران خاص، گفت: داروهای ایرانی هیچ‌گونه هزینه‌ای به بیمار تحمیل نمی‌کند و برای بیماران خاص رایگان است ولی اگر از داروهای خارجی استفاده کنند، امکان استفاده از بیمه وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار