کد خبر: 779654
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
یک معلم مریوانی بعد از نگارش یک قرآن بزرگ به ابعاد یک متر در 65 سانتی‌متر، اکنون کتابت بزرگترین قرآن دنیا را طراحی کرده که قرار است در کتاب گینس ثبت شود.

لقمان احمدی در خصوص نگارش قرآن بر روی کاغذ کرافت آلمانی به ابعاد یک متر در 65 سانتیمتر، گفت: کتابت این قرآن را اول رمضان سال 92 شروع کردم و به مدت دو سال در اول رمضان سال 94 به پایان رساندم.

این هنرمند خوشنویس مریوانی، حدود سی سال مشغول خوشنویسی و 14 سال مشغول کتابت قرآن‌کریم است که تاکنون علاوه بر کتابت سه قرآن، بیش از یک هزار تابلوی خوشنویسی از آیات در خطوط مختلف را خلق کرده است.

احمدی افزود: سه قرآن بزرگ را هم به رشته تحریر درآوردم که نفیس‌ترین این آثار، قرآنی است که سومین قرآن کشور از لحاظ بزرگی به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: برای کتابت این قرآن بزرگ، در شبانه‌روز 12 ساعت کار کرده و در مجموع در مدت 12 هزار ساعت، دو سال و سه ماه زمان و با هزینه 150 میلیون تومان، کتابت قرآن را به اتمام رساندم.

اين هنرمند گفت: این قرآن را با خط نسخ و محقق یعنی تلفیقی از شیوه ایرانی و ترکی نگارش خواهم کرد که هزینه‌ای بیش از 200 میلیون تومان برای آن برآورد شده‌ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار