کد خبر: 779651
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
مدیر موزه لوور پاریس به همراه هیئت همراه از جاذبه های گردشگری و تاریخی اصفهان بازدید کرد.

ژان لوک مارتینز مهم‌ترین مأموریت خود در سفر به ایران و همچنین اصفهان، را تلاش در راستای گسترش همکاری‌های سازمان میراث فرهنگی و موزه لوور در کشور فرانسه دانست.

وی با اعلام اين موضوع گفت : اصفهان، شهر موزه‌ای در زیر آسمان است که برای دیدن تمامی آثار آن به چند روز زمان نیاز است.

وی افزود : پیش از سفر به اصفهان، در دوره‌های آموزشی شناخت هنر و معماری مشرق زمین شرکت نموده و اطلاعاتی درباره ایران و به‌ویژه اصفهان کسب کردم، بنابراین امروز خوشحالم که توانستم اصفهان را از نزدیک ببینم و آموخته‌های خود را با آنچه دیده‌ام مقایسه کنم.

ژان لوک مارتینز ادامه داد: با دیداری که از تهران و همچنین اصفهان داشتیم، من و همکارانم متقاعد شدیم که می‌توانیم در قالب امضای تفاهمات فی‌مابین، تعاملات فرهنگی میان این دو حوزه را برقرار نماییم.

در این دیدار فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : استان اصفهان با پیشینه تمدنی 7 هزارساله و وجود هزاران اثر تاریخی یکی از مهم‌ترین مراکز میراث تمدنی در جهان و همچنین یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری در ایران به شمار می‌رود.

وی افزود : امروزه ایران به‌عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری به‌ویژه در جنوب غرب آسیا به شمار می‌رود، لذا بسیار تمایل داریم تا ارتباطات فرهنگی خود را با اروپا و به‌ویژه فرانسه از طریق صنعت گردشگری افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار