کد خبر: 775100
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
پزشکان معتقدند افرادی که به دنبال کنترل وزن، کاهش جذب مواد قندی، نمک و چربی اشباع شده هستند باید آب بیشتری بنوشند.

در این مطالعه که به بررسی عادات رژیم غذایی بیش از 18 هزار و 300 بزرگسال آمریکایی پرداخته شده آمده است: در افرادی که میزان نوشیدن آب را افزایش داده‌اند جذب کالری دریافتی روزانه بدن‌شان یک درصد کاهش یافته و همچنین میزان مصرف چربی اشباع شده، مواد قندی، نمک و کلسترول در آنان پایین‌تر بوده است.

بررسی متخصصان دانشگاه ایلی‌نوی حاکیست افرادی که مصرف آب آشامیدنی را یک تا سه لیوان در روز افزایش می‌دهند، میزان جذب مجموع انرژی و نمک در آنان کاهش یافته است. همچنین مقدار مصرف مواد قندی آنان پنج تا 18 گرم کمتر بوده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این مطالعه از افراد درخواست شد در مدت دو روز هر نوع نوشیدنی و خوراکی مصرف کرده بودند اطلاع دهند که پس از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به میزان آب شهری مصرفی مشخص شد افزایش یک درصدی مصرف روزانه آب شهری میزان کالری مصرفی را کاهش می‌دهد. همچنین از مقدار دریافتی نوشیدنی‌های حاوی قند، چربی، نمک و کلسترول کاسته می‌شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار