کد خبر: 665265
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
روند نتيجه‌گيري قلعه‌نويي در طول دوران مربيگري‌اش همواره به گونه‌اي بوده كه مورد انتقاد و حتي اتهامات زيادي قرار گيرد...
دنيا حيدري
در صورت تخلف با كفاشيان هم برخورد مي‌شود
 
كار بررسي پرونده رسيدگي به تخلفات مالي در فوتبال آنقدر به درازا كشيد كه به نظر مي‌رسد ديگر آب‌ها از آسياب افتاده و آن تب و تاب اوليه براي دنبال كردن نتيجه آن وجود ندارد. اما درست زماني كه بسياري از به نتيجه رسيدن اين پرونده نا اميد شده‌اند، محمدعلي پورمختار رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي مدعي شد پرونده رسيدگي به تخلفات مالي در فوتبال به زودي نهايي شده و اسامي افراد درگير در اين پرونده افشا مي‌شود: «گزارش پرونده فساد در فوتبال تا دو هفته آينده نهايي و  به هيئت رئيسه ارسال مي‌شود. هدف ما برخورد با همه متخلفان است و قراردادهاي صوري، فرارهاي مالياتي، قراردادهاي كلان كه طبق آن پول به بازيكن پرداخت نشده و افراد ديگر از آن استفاده كردند، همچنين تباني‌هاي صورت گرفته در نتايج داوري‌ها، شرط‌بندي‌ها، خريد و فروش بازيكنان و تخلفات مدارس فوتبال از جمله موارد اين گزارش است و حتي اگر كفاشيان، رئيس فدراسيون باشد بحث رسيدگي به هر نوع فسادي ضروري است و نبايد باعث نگراني شود و مبارزه با فساد يك امر بين‌المللي است.»
 
 
20 ميليون دلار خرج جام جهاني و ليگ جهاني
 
يكي از اقدامات ويژه صدا وسيما در جريان رقابت‌هاي ليگ جهاني و جام جهاني فوتبال، پخش اچ دي مسابقات واليبال و خريداري رقابت‌هاي جام جهاني بود كه حسن تقدس‌نژاد، معاون مالي صدا و سيما در مراسم تجليل از برنامه‌هاي اين سازمان، پرده از مبالغ پرداخت شده براي اين رقابت‌ها برداشت: «يكي از الزامات فدراسيون بين‌المللي واليبال براي برگزاري اين رقابت‌ها پخش مسابقات به صورت اچ دي بود و اگر صدا و سيما دستگاه اچ دي نمي‌خريد، مسابقات بايد در كشور ديگري برگزار مي‌شد. به همين دليل براي از دست ندادن ميزباني، 4ميليون يورو براي حق پخش اچ‌دي مسابقات ليگ جهاني واليبال هزينه كرديم. همچنين شركت پخش‌كننده حق پخش تلويزيوني مسابقات جام جهاني برزيل درخواست 40ميليون دلاري از ايران كرده بود، اما با تلاش‌هاي صورت گرفته، مبلغ 14ميليون دلار براي پخش 64 مسابقه جام جهاني پرداخت كرديم. هدف از پرداخت اين هزينه‌ها در واقع ايجاد نشاط در جامعه است و با توجه به اينكه سازمان صدا و سيما حامي ورزش همگاني در كشور است و در حوزه توسعه ورزش همگاني مسئوليت گرانقدري را بر عهده دارد هزينه‌هاي زيادي هم در اين راستا مي‌پردازد.»
 
 
 
سرطان را از پا در مي‌آورم
 
 
«سرطان را از پا در مي‌آورم.» اين تنها چيزي است كه اين روزها از غلامحسين مظلومي مي‌توان شنيد. از ستاره سرطلايي و تنگستاني فوتبال كه حالا تن نحيفش را نمي‌تواند روي تخت بيمارستان به خوبي تكان دهد. آقاي گل مسابقات تيم ملي جوانان در بازي‌هاي ۱۹۶۹ تايلند كه اين روزها دردش را با مسكن و ماساژهاي پسرش آرام مي‌كند، هنوز اميدوار است و به مستطيل سبز فكر مي‌كند، به چمني كه عمر خود را در آن سپري كرده و حالا اميدوار است كه با غلبه بر غول سرطان، بار ديگر به همين چمن باز گردد. بازيكن سابق استقلال به خوبي مي‌داند كه تنها در صورت ضعيف شدن است كه سرطان به او غلبه مي‌كند و به همين دليل با وجود آنكه حتي نمي‌تواند به راحتي از روي تخت بيمارستان تكان بخورد، دست از تلاش برنداشته و به چيزي جز از پا در آوردن اين بيماري نمي‌انديشد. مظلومي كه كارنامه درخشان او در طول اين سال‌ها نشانگر سعي و تلاش او در فوتبال براي رسيدن به قله‌هاي موفقيت است، اين روزها روي تخت بيمارستان هم همان راه را ادامه مي‌دهد و تلاش مي‌كند تا با گذشتن از سد سرطان، موفقيتي ديگر را تجربه كند.
 
 
كاري نكنيد به من بگويند دلال!
 
روند نتيجه‌گيري قلعه‌نويي در طول دوران مربيگري‌اش همواره به گونه‌اي بوده كه مورد انتقاد و حتي اتهامات زيادي قرار گيرد. اين انتقادات اما با توجه به مصاحبه‌هاي اخير بازيكناني نظير نكونام و ايمان موسوي قبل از شروع ليگ چهاردهم بيشتر و بيشتر هم شد. حالا عملكرد او و تيمش بيش از هرزمان ديگري زير ذره‌بين رفته و اين مسئله به شدت او را برآشفته، به طوري كه در اعتراض به تيتر يكي از روزنامه‌هاي ورزشي بعد از بازي با سپاهان و باخت پرگل برابر سپاهان كه نوشته بود عاقبت انتخاب بازيكن توسط دلال ! قلعه‌نويي از شاگردانش خواست به گونه‌اي بازي نكنند كه او را با عنوان مربي دلال بخوانند. البته قلعه‌نويي مثل هميشه انتقادها را به حساب دشمني و كينه‌توزي با خودش مي‌گذارد و به همين دليل بعد از اولين شكست تيمش در ليگ چهاردهم با بيان اين مسئله كه « طوري بازي نكنيد كه مرا دلال بخوانند» با شاگردانش اتمام حجت كرد. البته بايد ديد اين جمله تهديد‌آميز مي‌تواند تغييري در شرايط استقلال ايجاد كرده و از هجمه انتقادات عليه قلعه‌نويي كم كند يا نه!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار