کد خبر: 662696
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
درحالی که آبدرمانی و لجن درمانی توانسته‌اند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کنند، مطرح شدن برخی شایعات درخصوص برخی مناطق نیز گردشگرانی را جذب کرده‌است، اما آنچه واضح است این است که کوه پردیس (پدری) علاج دهنده ایدز نیست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بیش از ۳ دهه از مطرح شدن ادعا‌های مختلف درخصوص کوه پدری (پردیس)‌می‌گذرد. ادعا‌هایی که از نامیدن این کوه به نام نقطه آغازینرشته کوه‌های زاگرس، اولین خانه دنیا و محل قرارگیری کشتی نوح آغاز می‌شود و تا نزدیکترین نقطه زمین به خورشید پیش می‌رود.
 
اين كوه درمانگر ايدز نيست! 
 
ادعا‌هایی که امروزه سبب شده به واسطه آن شایعات دیگری از جمله نسبت دادن خواص عجیبی همچون درمان ویروس H.I.V  و ساخت داروی Advil از عسل به دست آمده از اطراف این کوه و خرما‌های اعجاب انگیز و... مطرح شود.
 
کوه پردیس، در حومه شهرستان جم از توابع استان بوشهر که در نیمه راه سیراف به جم قرار دارد. بومیان جم از طوایف فارس و لر هستند.
 
البته گفته می‌شود یکی دیگر از قدرت‌های اعجاب انگیز کوه پدری (پردیس) قدرت مغناطیسی این کوه است چنانکه خودرو‌هایی را که از کنار آن رد می‌شوند به سوی خود جذب کرده و باعث تصادم آن‌ها به کوه می‌شود.
 

«مرتضی طالبیان» رئیس پژوهشکده علوم زمین ایران درخصوص وجود چنین خاصیتی در حوزه زمین شناسی به CHN گفت: «گاهی چنین موضوعاتی شنیده می‌شود و البته بعد از زلزله در مکان‌های مختلف چنین شایعاتی بوجود می‌آید. اما تاکنون نشنیده‌ام که کوهی تحت این عنوان چنان قدرت مغناطیسی داشته باشد که بتواند اتومبیل‌ها را به سوی خود جذب کند.»
 
او درخصوص خاصیت درمانی این کوه نیز چنین گفت: «در واقع زمین شناسی پزشکی ارتباط بیماری‌ّها با سنگ‌های مناطق را مطرح می‌کند. در این میان چنین ارتباطی بین بیماری‌ّهایی مانند سرطان و زخم معده و آسم تا حدودی شناخته شده‌است، اما تاکنون بهبود صد درصدی این بیماری‌ها توسط چنین درمان‌هایی شنیده نشده‌است.»
 
به گفته طالبیان، غار‌هایی مانند نمک و تاثیر آن در بهبود آسم و بیماری‌های ریوی به دلیل خاصیت میکروب زدایی نمک و اینکه در این غار‌ها به دلیل نبود میکروب هوای پاک برای تنفس وجود دارد اثبات شده‌است، اما این روش درمانی نیز به طور کامل و مجزا پاسخگو نخواهد بود و تاثیر آن به اندازه‌ای که می‌گویند به دست کردن عقیق خاصیت دارد شناخته شده‌است.
 
او با تاکید برآنکه به لحاظ زمین شناسی نمی‌توان جاذبه‌ای را معرفی کرد که درمان کننده ایدز باشد یادآور شد: «هنگامی که از لجن درمانی و آبدرمانی که بیش از سایر درمان‌ها شناخته شده‌اند سخن به میان می‌آید به دلیل وجود موادی همچون سولفور است که خاصیت ضد عفونی کننده دارد یا سایر مواد معدنی که خواص آن‌ها اثبات شده‌اند؛ اما اینکه یک کوه درمان کننده بیماری همچون ایدز یا سرطان باشد تاکنون به صورت علمی به اثبات نرسیده‌است.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
3
4
سلام
جناب طالبیان هم در نوشته هاشون اشاره ای ب تحقیقاتشون در این مورد نکردن اما چطور این قضیه رو رد میکنن متوجه نمیشم
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
5
26
سللم من الان در سال ۹۸ با این مقاله به اصطلاح عملی ولی تخیلی و شخمی شما مواجه شدم فقط یه سوال رو جواب بدین چرا چندین ساله که اونجا رو سیم خار دار بستن و تمام علف هایی که اونجا رپییده میشه رو میدن سربازا جمع آوری میکنن و تمامی عسل های اونجا برای سالیان بعد به شرکت های خارجی فروخته میشه
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
9
حتی اگه این موضوع واقعی باشه اینها همه چیز خوبو برای خودشون میخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
1
بنظر من این امر واقعیه ولی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
1
1
واسه ما بده واسه خودشون خوبه فقط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
1
1
باسلام در مسیر بندر عباس در جاده یه شیب تند هست ک اگه ماشین دنده خلاص باشه ماشینو میکشه بالا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
1
0
تا الان مخالفتی نبوده و کمتر از چند ماهه که میگن اشتباهه و دروغه که صد درصد تا الان مافیای سرطان پروری و دارویی دنبال راهی ارام برای از بین بردنش بودن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار