کد خبر: 661350
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان :
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: معنی ندارد در شهر شاهد سگ گردانی ، مانکن های ناهنجار ، ظاهر شدن زنان با ظاهری نامناسب و اسفبار باشیم.

سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری خود با اصحاب قلم و رسانه تاکید کرد: افرادی که از روی سهل‌انگاری دچار خطا می‌شوند را تذکر ارشادی می‌دهیم اما با کسانی که در ترویج فرهنگ غلط و با هدف حرکات هنجارشکنانه می‌کنند، با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص اجرای طرح پلیس افتخاری در اصفهان اظهارداشت: سهمیه استان اصفهان در مرحله نخست تشکیل پلیس افتخاری 1000 نفر است که آخرین مهلت جذب 15 شهریور می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: پلیس افتخاری یعنی همکاری افراد نخبه مردمی با پلیس که افراد داوطلب باید شرایطی همچون علاقمندی به همکاری با پلیس و انگیزه های همکاری داشته باشند .

وی تصریح کرد: این افراد پس از آموزش های مختصر از بعضی امتیازهای پلیس هم بهره مند می شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد از اول مهرماه حضور فیزیکی پلیس افتخاری را در کنار پلیس داشته باشیم .

وی در این نشست به ارائهگزارش عملکرد چهارماهه گذشته پلیس پرداخت و گفت: پلیس اصفهان در بحث سرقت‌های کوچک به نقطه مطلوب رسیده و برای نخستین بار طی 10 ساله گذشته شاهد کاهش چهار درصدی سرقت‌های خرد در اصفهان بوده‌ایم.

آقاخانی کشف کشف 36 تن موادمخدر را یکی از موفقیت‌های پلیس در سال گذشته خواند و ادامه داد: پلیس در سال جاری نیز دغدغه پیشگیری و برخورد با شبکه ها و باندهای مواد مخدر ،واردکنندگان و توزیع‌ کنندگان دارد و از این رو پس از چهار ماه با افزایش 14 درصدی کشفیات موادمخدر روبه‌رو بوده است.

وی اعلام کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در 4 ماهه نخست امسال توانسته با اشرافیت اطلاعاتی خود،12 تن موادمخدر راکشف کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در ادامه از کاهش6 درصدی جرائم خشن در اصفهان طی چهار ماه گذشته خبر داد و افزود: هدف پلیس اصفهان کاهش 20 درصدی جرائم خشن است که در صدد هستیم تا پایان امسال به این رقم دست پیدا کنیم.

وی در خصوص تماس های واصله با تلفن 110 پلیس اصفهان نیز گفت: تلفن 110 مرکز فوریت‌های پلیسی اصفهان امسال 600 هزار مرتبه زنگ خورد که 400 هزار تماس منجر به عملیات و حضور ماموران پلیس شد.

آقاخانی اضافه کرد: در این مدت چهار ماهه، 28 هزار تماس با سامانه 197 پلیس گرفته شده است که مردم انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان برخی از جرائم کاهش داشته است ، این امر را نشان از فضای معنوی حاکم در ماه رمضان خواند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: نزدیک 85 درصد در بحث جرائم خشن کشفیات رخ داده است و امید داریم در سه ماهه آینده جرائم خشنی نباشد که پلیس نتوانسته باشد آن را کشف کند.

ساماندهی کلانتری‌ها در دستور کار است

سردار آقاخانی در بخشی دیگر از سخنان خود به ساماندهی کلانتری‌ها اشاره و تصریح کرد: ساماندهی کلانتری‌ها در دستور کار است و بنا داریم در راستای اجرای طرح "مکنا" تا سقف 20 کلانتری تا پایان شهریور ماه ساماندهی می‌شود که پس از آن شاهد تحول در 20 کلانتری استان اصفهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه هایمردم و مسئولان پاک شدن نقاط آلوده به موادمخدر است،گفت: 15 نقطه در اصفهان شناسایی شده است که عملیات پاکسازی آن آغاز شده و تاکنون رضایت مردم را به همراه داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: حداقل با این روش 20 درصد از جرائم در محلات کاهش پیدا می‌کند.

شنیده می شود اراذل در شهر سری تکان داده اند ...

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص طرح ویژه جمع‌آوری اراذل و اوباش نیز اظهارداشت: شنیده می شود اراذل در شهر سری تکان داده اند، آن هم در شهر دارالمومنین که حرکت یکی از اراذل هم زیاد است و این خبرها برای پلیس سنگین است.

سردار آقاخانی تاکید کرد: گردن اراذل و اوباش باید با حکم قانون و قضا شکسته شود و کسی نمی‌تواند خلاف جهت قانون حرکت کند.

وی یادآور شد: پلیس مصمم به اجرای حکم قانون است و با متخلفان، هنجارشکنان و موارد خارج از اصناف برخورد جدی می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جمع‌آوری ماهواره نیز همچنان ادامه دارد،بیان کرد: جمع‌آوری ماهواره یکی از اولویت های کار پلیس است و در این مدت چهار ماهه، جمع‌آوری ماهواره هشت درصد افزایش یافته است.

وی در پایان این نشست، روشنایی به اصفهان در بحث امنیت پایدار ، سرعت بخشی به مبارزه با مواد مخدر ، انجام عملیات های ویژه در برخورد با سارقان خرد و خشن، برخورد ویژه با اراذل و اوباش - مزاحمین خیابانی و بدپوششی ها، نظارت ویژه بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی ، توجه به تهدیدهایی که منجر به جرایم خشن می شودو پاکسازی مستمر محلات را از جمله ماموریت های ویژه سه ماهه دوم سالجاری بر شمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار