کد خبر: 653404
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
ايران- آرژانتين، مرحله گروهي جام جهاني برزيل، امشب ساعت 20:30
روز مسابقه بزرگ رسيد، مسابقه‌اي كه هواداران فوتبال در ايران ماه‌هاست منتظر شنيدن سوت شروع آن هستند و...
سعيد احمديان
روز مسابقه بزرگ رسيد، مسابقه‌اي كه هواداران فوتبال در ايران ماه‌هاست منتظر شنيدن سوت شروع آن هستند و حالا امشب از 20:30 در ورزشگاه مينيرائوي شهر بلوهوريزنته با سوت داور صربستاني، نبرد 90 دقيقه‌اي ايران و آر‍ژانتين آغاز مي‌شود. ديدار دوم شاگردان كرش در جام جهاني كه مي‌تواند يكي از بزرگ‌ترين بازي‌هاي تاريخ فوتبال ايران هم باشد، مسابقه‌اي كه رويارويي تيم ملي با ستارگان فوتبال جهان مانند مسي، ايران را تبديل به يك كوره داغ خواهد كرد تا يك شب خاطره‌انگيز رقم بخورد.
   
در آستانه بازي با آرژانتين، همه چيز در اردوي تيم ملي اميدوار‌كننده است و خبرهاي خوبي از برزيل به ايران مخابره مي‌شود. بعد از تساوي با نيجريه و باقي ماندن شانس صعود ايران، ملي‌پوشان با انگيزه زيادي آماده رويارويي با آلبي سلسته شده‌اند و با اميد از بازي امشب صحبت مي‌كنند، مسابقه‌اي كه چشم‌هاي زيادي به آن است. اگر‌چه خيلي از كارشناسان با توجه به قدرت آر‍ژانتين و ستاره‌هاي شاخصي كه در تركيبش دارد، يك برد راحت را براي اين تيم پيش‌‌بيني كرده‌اند اما مصاحبه‌هاي ملي‌پوشان هم نشان مي‌دهد كه آنها خودشان را از پيش باخته نمي‌دانند و با روحيه بالايي حتي براي ياران مسي خط و نشان هم كشيده‌اند تا نشان دهند كه نه براي شكست، بلكه براي گرفتن امتياز از شاگردان سابه‌يا انگيزه زيادي دارند، موضوعي كه مي‌تواند توان تيم ايران را بيشتر كند.
بعد از بازي با نيجريه، مصاف با آرژانتين دومين بازي ايران در جام جهاني است. شاگردان كرش در نخستين بازي دوشنبه هفته گذشته بود كه در كوريتيبا مقابل قهرمان آفريقا به ميدان رفتند و توانستند از حريف سرشناسشان يك امتياز بگيرند. عملكرد قابل ستايش ملي‌پوشان در فاز دفاعي و بستن راه‌هاي نفوذ نيجريه از نقاط برجسته اين بازي بود، نقطه قوتي كه در بازي امشب با آرژانتين هم مي‌تواند برگ برنده تيم ملي باشد. هر چند ستاره‌هاي آر‍ژانتين قابل مقايسه با بازيكنان نيجريه نيستند، با اين حال دوندگي بالاي ملي‌پوشان كه در سطح استاندارد بين‌المللي بود و همچنين دفاع مستحكم ايران در بازي امروز مي‌تواند كار ياران مسي را براي رسيدن به گل مشكل كند، نكته‌اي كه حتي باعث نگراني آر‍ژانتيني‌ها هم شده است.
شنيده مي‌شود كرش براي بازي امشب، همان تركيب بازي با نيجريه را به ميدان خواهد فرستاد، هر چند شايعاتي درباره جايگزيني رحمان احمدي به جاي عليرضا حقيقي در تركيب ايران دارد. هاشم بيك‌زاده هم با رها شدن از مصدوميت آماده بازي شده است و بايد ديد كرش چه تصميمي درباره او خواهد گرفت. آيا از ابتدا او را به تركيب مي‌فرستد يا بيك‌زاده به عنوان بازيكن جانشين وارد زمين بازي خواهد شد.
كرش كه معتقد است براي بازي مقابل آرژانتين احتياج به معجزه دارد، درباره اين بازي به ‌آي‌اسپورت گفته است:« بازي ما برابر آرژانتين سخت‌ترين بازي ايران در جام‌هاي جهاني است. تيم ملي ايران بزرگ‌ترين چالشش را پيش رو خواهد داشت. تنها راهي كه داريم اين است كه روحيه جنگندگي داشته باشيم و به خوبي در زمين بجنگيم. بايد بهترين بازيكن و ستاره‌مان در اين ديدار بازي كند. بهترين بازيكن ما امروز روحيه خوبي هم داشت و برابر آرژانتين هم اين روحيه را حفظ خواهد كرد. بهترين بازيكن ما همان روحيه تيمي ماست.»
او تضمين داد كه تيم‌ملي در بازي با آرژانتين هم سرافرازانه بازي مي‌كند: «هيچ شكي در اين ندارم. وقتي شما شاهد هستيد كه بازيكنان در طول 90 دقيقه هرآنچه در توان دارند را در زمين مي‌گذارند، اين مسئله باعث افتخار است و من خوشحالم كه چنين بازيكناني را در اختيار دارم. بازيكنان من تا امروز هرآنچه در توان داشته‌اند، گذاشته‌اند و من دليلي نمي‌بينم كه نتوانند اين كار را برابر آرژانتين انجام دهند.»
   
اين دومين بازي تاريخ فوتبال ايران و آرژانتين است. اين دو تيم در سال 1977 ميلادي و يك سال قبل از آغاز جام جهاني آرژانتين برابر هم قرار گرفتند. در اين سال باشگاه رئال مادريد براي جشن 75 سالگي‌اش از تيم ملي ايران براي حضور در يك تورنمنت چهارجانبه دعوت كرد. بر همين اساس ايران و آرژانتين در استاديوم سانتياگوي برنابئو روبه‌روي هم قرار گرفتند. آرژانتيني‌ها در دقيقه 14 توسط دانيل برتوني به گل رسيدند اما ايران توسط محمد صادقي به گل تساوي دست يافت، اگرچه ايران در ضربات پنالتي باخت. در تركيب تيم آرژانتين سزار منوتي بازيكنان سرشناسي چون برتوني و اسؤالدو ارديلس بازي مي‌كردند كه يك سال بعد قهرمان جهان شدند. تيم ملي ايران نيز در اين ديدار با تركيب مودت، روشن، اسكندريان، كارزاني، عبداللهي، پروين، قاسمپور، صادقي، جهاني، عادلخاني و نظري و با سرمربيگري حشمت مهاجراني به ميدان رفت. حالا 37 سال بعد اين بار در جام جهاني 2014 دو تيم در شهر ورزشگاه مينيرائوي شهر بلوهوريزنته برزيل  برابر هم قرار مي‌گيرند.
   
در سوي ديگر مسي و يارانش پس از پيروزي مقابل بوسني، به دنبال كسب 3 امتياز بازي مقابل ايران و قطعي كردن صعودش به مرحله بعد هستند. البته ياران مسي كه دفاع منسجم ايران مقابل نيجريه را ديده‌اند نگرانند كه بازي دفاعي ايران كار را براي آنها مشكل كند، موضوعي كه مسي هم در مصاحبه‌اش قبل از بازي فردا شب به آن اشاره كرده و از سرمربي آرژانتين خواسته است تا مقابل ايران تغيير سيستم دهد و آلبي سلسته با سه مهاجم حمله كند، موضوعي كه در تمرينات اين تيم در روزهاي گذشته مشهود بوده و به نظر مي‌رسد شاگردان سابه يا فردا شب با يك تركيب كاملاً هجومي پا به زمين خواهند گذاشت.
اين بر خلاف بازي با بوسني است كه آرژانتين با پنج مدافع بازي كرد اما حالا در آخرين تمرينات تيم ملي آرژانتين در بلو اريزنته نكته قابل توجه، استفاده سابه يا از سيستم 4- 3- 3 و قرار دادن چهار ستاره تهاجمي‌اش يا همان چهار شگفت‌انگيز يعني دي ماريا، مسي، آگرو و هيگواين در تركيب اصلي است تا اين تيم با يك تركيب كاملاً هجومي برابر شاگردان كرش قرار بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار