کد خبر: 647581
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان :
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت : با اجرای طرح پستی کردن اسناد مالکیت رسمی در این استان از تاریخ اول آذرسال گذشته تاکنون یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۸۰ سفر درون شهری و برون شهری کاهش یافته است.

علی بهبهانی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: از ابتدای آذر ماه سال گذشته طرحی در استان اجرا شده که با اجرای ان طرح، ارباب رجوع در زمان تنظیم سند انتقال در دفاتر رسمی به عنوان خریدار با تکمیل فرم طراحی شده، تقاضای پستی کردن صدور سند را می دهد.
وی ادامه داد: برای کنترل راستی‌آزمایی این طرح ۱۰ نفر را در ادارات ثبت اسناد اصفهان مستقر کرده‌ایم که این افراد روزانه با شماره‌های مردم تماس می‌گرفتند تا میزان رضایت مردم از اجرای این طرح مشخص شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان خاطرنشان کرد: بالغ ۹۸ درصد از مردم از اجرای طرح پستی کردن اسناد رسمی رضایت داشته‌اندو تاکنون بیش از ۱۰۹ هزار و ۹۸۸ سند در استان اصفهان از طریق طرح پستی کردن اسناد، صادر شده است.
وی تاکید کرد: سال گذشته با کاهش ۹۱۳ هزار و ۹۴۰ فقره مراجعه به ادارات ثبتی و دفاتر اسناد رسمی مواجه بودیم.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۹ هزار و ۶۵۴ سند مالکیت کاداستری یا تک‌برگی در استان اصفهان صادر شده و این اسناد تابع دو بانک جامع املاک و کاداستر است.
وی ادامه داد: اطلاعات توصیفی حقوقی و مالکیت یک ملک در این دو بانک ایجاد، به‌روز‌رسانی و نگهداری می‌شود که عمده ترین شاخص اسناد مالکیت کاداستری در پدافند غیرعامل است به گونه ای که تمام اطلاعات در سرورهای دیگری خارج از استان اصفهان نگه داری و پشتیبانی شده که در صورت بروز اتفاق یا بلایای طبیعی ما دغدغه ای برای بازسازی اسناد مالکیت مردم نخواهیم داشت.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان افزود: به عنوان مثال در جنگ تحمیلی اداره ثبت اسناد و املاک خرمشهر و سوابق ملکی مردم آن شهر دچار حادثه شد و از بین رفت برای بازسازی اطلاعات مالکیتی و هندسی مردم در ثبت خرمشهر، کشور مجبور شد قانون جدیدی وضع کند که در این خصوص میلیاردها تومان هزینه شد تا این اطلاعات بازسازی شود
وی تصریح کرد: به سبب اینکه اسناد مالکیت مردم در سال های گذشته به صورت دفترچه ای بود در معرض نابودی و گم شدن قرار داشت اما در حال حاضر که اسناد به صورت کاداستری صادر می شوند دیگر جای هیچ گونه نگرانی نیست.
بهبهانی به مزایای اسناد کاداستری اشاره داشت و اضافه کرد: بر روی اسناد کاداستری دو نقشه UTM وجود دارد در صورتی که در اسناد مالکیت دفترچه ای هیچ گونه نقشه ای ندارد بنابراین این اقدام برای تعیین موقعیت مکانی و شناسایی ملک در هر شهر و منطقه بسیار مهم است
وی گفت: سند مالکیت کاداستری به صورت تمام مکانیزه صادر می شود در صورتی که سند مالکیت دفترچه ای به صورت دستی صادر می شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر ۶۰ درصد خدماتی که در اسناد رسمی ارائه می شود به صورت الکترونیکی است و از حیث گذر از شیوه های سنتی به استفاده از خدمات اکترونیکی به جرات می توان امروز عنوان کرد ثبت اسناد از جمله دستگاه های پیشرفته است البته قابل ذکر است که گذر از ثبت سنتی به سمت ثبت الکترونیکی مانند جراحی و درآوردن غده سرطانی بدخیم در کالبد یک مجموعه است
وی به وصول مطالبات مستقیم بانک ها اشاره کرد و افزود:طی سال گذشته بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان معوقات بانک ها در استان اصفهان وصول شد که به محض صدور اجرائیه و اخطار به بدهکار بانکی برخی بدهکاران با مراجعه مستقیم به بانک اقدام به پرداخت معوقات خود می کنند که این رقم جزء این دسته نیست.
بهبهانی خطاب به بانک ها، گفت: به سبب اینکه بازه زمانی وصول معوقات بانکی در هر پرونده به حسب تشریفات قانونی مقرر تفاوتی نمی کند پیشنهاد می کنیم که بانک ها مبالغ کلان را به ما اعلام کنند.
وی به میزان درآمد این اداره کل طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: درآمدی که اداره ثبت اسناد و املاک استان طی سال گذشته به دست آورد بیش از ۵۱ میلیارد تومان بوده که به همین سبب این استان جزء استان های برتر کشور محسوب می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در خصوص هیئت های موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، بیان داشت: بنده زمانی که به سمت مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان نائل شدم در مجموع ۸۰۰ رای در ۳۲ هیئت موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی صادر شده بود اما در حال حاضر میزان این آراء به ۹ هزار و ۶۶۹ رسیده است.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات مردم در خصوص وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تعداد هیئت های خود را به عدد ۴۷ افزایش داده است.
بهبهانی با اشاره به مشغله کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ،تصریح کرد: ما تکلیف نموده ایم که هریک از هیئت ها در هر هفته دو جلسه و در هر جلسه به ۳۵ پرونده ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی رسیدگی کند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، استان اصفهان دارای بیشترین حجم پرونده متشکله است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ادامه داد: تاکنون ۱۶۵ هزار و ۷۰۱ پرونده در هیئت های ما تشکیل شده است که در این زمینه رتبه نخست را در کشور دارد.
وی تاکید کرد: به سبب اینکه کار در این اداره زیاد است اداره کل ثبت استان اصفهان ظرفیت جذب نیروی بسیار زیادی دارد بنابراین اگر شرایط مهیا شود دولت سهم بزرگی در اشتغال زایی ایجاد می کند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید دستگاه هایی که طبق قانون درآمدزا هستند از ردیف کوچک سازی دولت جدا شوند، اظهار داشت: اگر نیروی بیشتری در اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان جذب شود نه تنها زمینه ای برای اشتغال جوانان فراهم می شود بلکه یک درآمد کلانی برای دولت ایجاد می شود. وی گفت: در حال حاضر ۸۹۴ پست سازمانی مصوب در این اداره کل وجود دارد که ۶۹۳ پست سازمان آن دارای متصدی و ۲۲۱ پست سازمانی بلاتصدی مانده است.
بهبهانی تصریح کرد: برای ۱۶۵ نفر در ۲۲۱ پست سازمانی مجوز استخدام داده شده که به سبب عدم اعتبار امکان جذب آنها هنوز فراهم نشده است.
وی تاکید کرد: اگر نیروهای بازنشسته این اداره کل خواستار بازگشت به شغل خود باشند به سبب سرعت در تحولات و پیشرفت علم و توسعه الکترونیکی شدن خدمات ثبتی قادر به کار کردن در این اداره نیستند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به حوزه اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن اشاره کرد و افزود: این حوزه به شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها خدمات ثبتی ارائه می دهند.
وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۴۸۰ رأی در حوزه شهری و یک هزار و ۸۱۸ رأی نیز در حوزه روستا‌ها در زمینه اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر شده است، بیان داشت: در نیمه دوم سال گذشته تعداد آرای صادره در حوزه شهری ۲هزار و ۲۸۳ رای و در حوزه روستایی ۴هزار و ۵۱۲ رأی بوده که تا پایان سال گذشته در مجموع به ۹ هزار و ۹۳ رأی رسید.
بهبهانی تاکید کرد: بالغ بر ۹۰ درصد آنچه که بنیاد مسکن به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در زمینه حوزه اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ارائه کرده عملیاتی شده است.
وی با اشاره به اینکه شاه بیت خدمات الکترونیکی اداره کل ثبت استان اصفهان در سال گذشته راه اندازی سامانه ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی بود، اظهار داشت: این سامانه در ۲۳ شهریور سال گذشته در استان به بهره برداری رسید که با استفاده از آن می توان ثبت هر واقعه معاملاتی در دفاتر اسناد رسمی را به صورت آن لاین مشاهده کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان اظهار داشت: یکی از فعالیت های منحصر به فرد ما در استان اصفهان تشکیل پیشخوان مشترک در نظام مهندسی است که با اجرای این طرح متقاضیان تفکیک آپارتمان می توانند به جای مراجعه به دفاتر ثبت اسناد وارد سایت نظام مهندسی شده و با تکمیل فرم و ضمیمه کردن مدارک اسکن شده تقاضای خود را به راحتی ارسال کنند.

وی تصریح کرد: حذف اوراق بهادار در دفاتر رسمی و تولید انواع سند الکترونیکی، تولید شناسه و رمز تصدیق الکترونیکی به منظور جلوگیری از جعل سند و تشخیص صحت به اصالت آنها، اتصال به سامانه ثبت احوال از جمله مزایای ناشی از اجرای سامانه ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر