کد خبر: 645646
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
امسال صورت می گیرد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بر اساس سهمیه تعیین شده برای آذربایجان غربی تا پایان سالجاری باید 13 هزار و 500 حافظ قرآن در استان تربیت شود.
حجت الاسلام علی مصائبی در گفت و گو با جوان آنلاین در ارومیه از تعیین سهمیه 13 هزار و پانصد نفری استان آذربایجان غربی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری خبر داد و افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: سهمیه آذربایجان غربی در سال گذشته 12 هزار و 620 نفر بود که بیش از این تعداد ثبت نام کرده بودند.

وی با بیان این که طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها و در دو گروه خواهران و برادران اجرا می‌شود، اظهار داشت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و کانون‌های حفظ قرآن کریم محل های برگزاری کلاس های آموزش قرآن طرح تربیت حافظان است.

حجت‌الاسلام مصائبی با بیان این که در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه سه رده حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و حفظ سه جزء تعریف شده است، عنوان کرد: حافظان کلام وحی آثار و برکات این نعمت الهی را در زندگی دنیوی و اخروی خود به طور ملموسی مشاهده خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان آذربایجان غربی از دو دوره برگزار شده طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، اعلام کرد: تلاش برای رسیدن به اهداف طرح حافظان قرآن کریم یکی از اولویت های برنامه های اوقاف استان است.

وی از برنامه های سال 93 به اعزام مربی به مراکز تربیت مربی اشار کرد و افزود: در سالجاری برای 40نفر از مربیان خود دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان برگزار و 40مربی دیگر هم به مرکز تربیت حفظ قرآن کریم در قم اعزام خواهند شد.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر