کد خبر: 634756
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
نیمار ستاره برزیلی بارسلونا:
امیدوارم جام جهانی به کام برزیل تمام شود
شیوا نوروزی
موفقیت در جام جهانی برزیل نهایت آرزوی هر فوتبالیستی است. نیمار ستاره برزیلی بارسا نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهاجم پیشین سانتوس پس از مذاکراتی طولانی به نیوکمپ آمد تا جمع کاتالان ها جمع شود. با این حال بدشانسی اما به او امان نداد و خیلی زود اسیر مصدومیت شد. رهایی از بند مصدومیت خوشحال کننده ترین خبر برای نیمار بود. مهاجم بارسا یکی از نامزدهای دریافت جایزه پوشکاش 2013 هم بود ولی در نهایت این جایزه به زلاتان رسید. نیمار در گفت و گو با سایت فیفا از آرزوهایش به ویژه فتح جام جهانی صحبت کرده است.

تقریبا شش ماه از حضورت در بارسلونا می گذرد. فکر می کنی در این مدت به بازیکن متفاوتی نسبت به زمانی که برای سانتوس بازی می کردی تبدیل شده ای؟
نه هنوز هم مثل گذشته ام با این تفاوت که زندگی در محیط و کشوری جدید تجربه ام را بیشتر کرده است. چیزهای زیادی یاد می گیری و با فرهنگ تازه ای آشنا می شوی و این خیلی خوب است.
اسپانیایی یاد گرفته ای؟
یک کمی ( به اسپانیایی پاسخ می دهد). اسپانیایی شباهت زیادی به پرتغالی دارد، البته تا اندازه ای سخت تر.
از اینکه به این سرعت با شرایط و باشگاه جدیدت وفق پیدا کرده ای تعجب نمی کنی؟
نمی توان گفت که باعث تعجب است. شکر خدا خوش شانس بودم که باشگاهی را با بازیکنانی پیدا کردم که شرایط را برای حضور من مهیا کردند. در حقیقت همه بارسایی ها اینگونه اند. در مورد بازیکنانی صحبت می کنیم که همه افتخارات را به دست آورده اند و هنوز هم برای رسیدن به افتخارات بیشتر تلاش می کنند. دقیقا به همین دلیل است که اینجا همه چیز سر جای خودش است.
دلت برای برزیل تنگ نشده؟
چرا، دلم برای خانه ام، خانواده ام و دوستانم حسابی تنگ شده. ولی همانطور که گفتم از اینکه به بارسا آمده ام و اتفاقات جدیدی را تجربه می کنم خوشحالم. در حال حاضر با رویای کودکی ام که بازی در یک تیم اروپایی بود زندگی می کنم. در واقع از بازی در باشگاهی مقل بارسا احساس غرور می کنم. از همه چیز راضی هستم؛ آب و هوا، مردم و خیلی چیزهای دیگر که شبیه برزیل هستند. 
هوادران چطور؟ شبیه هواداران سانتوس هستند؟ می توانی در خیابان به راحتی قدم بزنی؟
آن ها هم مثل هواداران سانتوس عاشق تیم شان هستند. بله به راحتی و بدون هیچ نگرانی در خیابان راه می روم. برخی از مردم من را می شناسند و این مسئله کاملا طبیعی است.
سال گذشته که در فینال جام کنفدراسیون ها به مصاف اسپانیا رفته بودید بحث انتقالت به بارسا قطعی شده بود. از روبه رو شدن با بعضی از هم تیمی های آینده ات چه حسی داشتی؟
خیلی سخت است که در مقابل هم تیمی های آینده ات بازی کنی ( با خنده). گاهی اوقات با بچه ها در مورد آن بازی صحبت می کنیم.
ناراحت نمی شوی بپرسیم چه حرف هایی در مورد فینال جام کنفدراسیون می زنید؟
چیز خاصی نیست. با هم شوخی می کنیم اما نمی توانم بگویم چه شوخی هایی می کنیم.
فکر می کنی آن ها آماده اند در ماه ژوئن ( جام جهانی 2014) انتقام شکست شان را بگیرند؟
نه فکر نمی کنم. همه تیم ها در برزیل به دنبال پیروزی هستند. حریفان همه آماده هستند اما معتقدم که برزیل شانس زیادی برای رسیدن به فینال و قهرمانی دارد. این هدفی است که برای آن تلاش می کنیم.  
به فینال جام کنفدراسیون ها برگردیم. جو ورزشگاه مارکانا آن هم زمانی که همه سرود ملی را می خوانند چه تاثیری در پیروزی برزیل داشت؟
لحظات فراموش نشدنی بود و شک ندارم که از این دست لحظات را به وفور در طول جام جهانی شاهد خواهید بود.
از زمانی که فیلیپه اسکولاری روی نیمکت برزیل نشسته سلسائو چه تغییراتی به خوددیده؟
نمی دانم چه تغییراتی داشتیم. فکر می کنم که برزیل هویتش را پیدا کرده. به زمان بیشتری نیاز داریم تا تمرین کنیم و بازیکنان همدیگر را بشناسند. این اتفاق در جام کنفدراسیون ها افتاد و همه چیز خوب پیش رفت. کار گروهی بازیکنان در زمین  همه را به تلاش بیشتر تشویق کرد و توانستیم جام را بالای سر ببریم.
در مورد اسکولاری چه می توانی بگویی؟
به عنوان یک مربی او یک فرد معمولی است مثل همه ما. او هم شوخی می کندو هم در کارش جدی است. او فردی سخت کوش و عاشق پیروزی است.
فکر می کنی در مدت کوتاهی که تا جام جهانی باقی مانده به آمادگی کامل می رسید؟
خیلی وقت است تورنمنت رسمی نداشتیم اما واقعیت چیز دیگری است. جام جهانی در پیش است و ما میزبان آن هستیم. به شخصه استرس زیادی برای این مسابقات دارم اما خوشبختانه می توانم از پس این همه اضطراب برآیم. امیدوارم جام جهانی 2014 به کام برزیل تمام شود.
از اینکه در اولین جام جهانی در خاک کشورت به میدان می روی چه احساسی داری؟
فرصت منحصر به فردی است. از اینکه مردم سایر نقاط جهان به برزیل می آیند و با کشور و فرهنگ ما آشنا می شوند خوشحال هستیم. برزیل به همه خوش آمد می گوید.
قرعه کشی را تماشا کردی؟
بله در بارسا بودم و قرعه کشی را دیدم. در گروه سختی قرار گرفته ایم اما امیدواریم که بهترین نتیجه را بگیریم. در مورد رقبایمان نیز باید بگویم که امروزه نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت. پس نباید زیاد به اسم تیم ها توجه کرد. همه تیم ها قوی هستند و از هر نظر باید آماده بود و اجازه نداد هیچ شگفتی رخ دهد.
همیشه در مورد مسی در لفافه صحبت کرده. اما در جام جهانی مسی رقیب مستقیم تو در راه رسیدن به قهرمانی است.
همین طور است ( باخنده). قبلا در مورد فینال احتمالی جام جهانی 2014 بین برزیل و آرژانتین و البته پیروزی برزیل با او حرف زده ام. همیشه هوادار پر و پا قرص مسی بوده ام به ویژه حالا که او را بیشتر می شناسم. خیلی خوش شانسم که با او هم بازی هستم و همیشه برای او آرزوی بهترین ها را دارم.
او از اینکه با تو هم بازی شدی تعجب نکرد؟
او من را سوپرایز کرد. وقتی بازی او را از تلوزیون می دیدم فکر نمی کردم تا این اندازه فوق العاده باشد.
هواداران برزیل امید زیادی به تو دارند. در آستانه جام جهانی چه پیامی برای آن ها داری؟
فقط می توانم این را بگویم که آن ها می توانند روی تک تک بازیکنان برای تحقق رویای مان حساب کنند. امیدوارم آن ها ما را تا آخر حمایت کنند و ما نیز تمام تلاشمان را می کنیم.
به عنوان سوال آخر این جمله را کامل کن. در سال 2014 نیمار ...
( بعد از چند لحظه مکث) فاتح جام جهانی می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار