کد خبر: 622181
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
فريبا تدريسي مسئول سازمان بسيج جامعه زنان سپاه حضرت محمد رسول الله

یکی‌ از اصولی‌ که‌ در طول‌ تاریخ‌ جوامع‌ بشری‌ از آغاز مطرح‌ بوده‌ است، اصل‌ انتظار می‌باشد. ماهیت‌ زندگی‌ انسان‌ با انتظار و امید به‌ آینده‌ عجین‌ شده‌ است، چرا که‌ انتظار ریشه‌ عمیقی‌ در اصیل‌ترین‌ ابعاد روح‌ انسانی‌ دارد و به‌ تعبیر دیگر انتظار از درون‌ فطرت‌ و روان‌ آدمی‌ می‌جوشد و از ذات‌ او سرچشمه‌ می‌گیرد.
انتظار از متن‌ باورهای‌ دینی‌ رویش‌ کرده‌ و برخاسته‌ از اعتقاد اصیل‌ و استوار است. باور داشت‌ انتظار و وجود نجات‌بخش‌ گیتی‌ محدود به‌ گروه‌ و مذهب‌ خاص‌ نیست‌ و به‌ صورت‌ یک‌ اعتقاد دینی‌ مشترک‌ در بین‌ ادیان‌ مختلف‌ آسمانی‌ و فرهنگ های‌ مذهبی‌ جایگاه‌ ویژه‌ای‌ دارد. در فرهنگ‌ متعالی‌ اسلام‌ نیز بر اصل‌ انتظار به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ مسلم‌ و تردید ناپذیر و مسئله‌ای‌ بنیادین‌ تآکید‌ فراوان‌ شده‌ است.
اگر ظهور موعود را غایت‌ انتظار بدانیم‌ تحقق‌ این‌ آرمان‌ در حوزه‌ مسئولیت‌ بسیجیان‌ متعهدی‌ است‌ که‌ با مجاهدت‌ و تلاش‌ مستمر خویش‌ این‌ مهم‌ را عینیت‌ بخشند. برای‌آنکه‌ انتظار به‌ صورت‌ یک‌ فرهنگ‌ نشر و اشاعه‌ یابد و زمینه‌ تحقق‌ دولت‌ عدالت‌گستر فراهم‌ گردد نیاز به‌ تمهید مقدماتی‌ است‌ و در این‌ راستا وظایف‌ خاصی‌ برعهدة‌ مکتب‌ بسیج‌ و پیروان‌ آن‌ می‌باشد.
 در روز جمعه اول آذرماه بسیج جامعه زنان سپاه تهران بزرگ برای‌ بسیجیان‌ به‌ عنوان‌ منتظران‌ راستین‌ حضرت، در عصر انتظار وظایفی‌ شمرده‌ شده‌ است‌ که‌ مهمترین‌ آنها معرفت‌ نسبت‌ به‌ منتظَر، تقواپیشگی، ظلم‌ستیزی، ولایت‌مداری، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر و از همه‌ مهمتر اشاعه‌ فرهنگ‌ انتظار در جامعه‌ می‌باشد.
مکتب‌ بسیج‌ وظیفه‌ دارد بر مبنای‌ فرهنگ‌ غنی‌ و آرمان‌ بلند خویش، با حرکتی‌ مستمر به‌ شناخت‌ و شناساندن‌ فرهنگ‌ انتظار بپردازد. پیروان‌ این‌ مکتب‌ بایستی‌ ضمن‌ خودسازی‌ به‌ دگرسازی‌ نیز توجه‌ کامل‌ و وافر داشته‌ باشند. این‌ اندیشه‌ را برای‌ همگان‌ روشن‌ سازند که‌ زمانی‌ عالم‌ مهیای‌ ظهور موعود می‌شود.
 در این زمان بیش از گذشته، خواهران بسیجی باید مهیا باشند و در آمادگی کامل به سر ببرند و با بینش عالی و شناخت پروردگار و فرمان‌های الهی او و ساده زیستی و عدالت‌خواهی و پیروی از ولی فقیه و کوشش فراوان و به یاد داشتن پیام عاشورا، در جهت اهداف بلند حضرت حجت گام بردارند تا حضرت از آنان خشنود باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار