کد خبر: 613072
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
استاندار كرمانشاه:

جوان آنلاین: استاندار كرمانشاه گفت: اجراي طرح ها و پروژه هاي عمران و توسعه بايد براساس نگاه به افق بلندمدت و ۱۰۰ سال آينده طراحي و اجرايي شود و فقط چند سال آينده را نگاه نكنيم.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، حجت اله دمياد در جلسه كميسيون ماه پنج بر ارائه ايده ها و نظرات كارشناسي و رعايت ساخت و سازها بر مبناي اصول معماري ايراني و اسلامي تاكيد كرد.

وي اظهار داشت: مهندسين معماري و شهرسازي وظيفه دارند با ارائه نظرات كارشناسي براي توسعه و زيباسازي شهرها تلاش و جديت داشته باشند و با ايده هاي خود روند عمران و توسعه شهري را با نگاه و افق بلندمدت محقق سازند.

وي گفت: ما از ايده ها و برنامه هاي اصولي كه با نگاه به ۱۰۰ سال آينده شهر باشد،حمايت مي كنيم و بايد در نظر داشته باشيم كه فرهنگ ساخت و ساز در كشور از قديم الايام از يك جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است.

وي خاطرنشان ساخت: متاسفانه هم اكنون مشكل ما اجراي طرح ها و پروژه هايي در سطح شهر كرمانشاه در سنوات اخير است كه با توجه به اصول ساخت و سازها اجرايي نشده است.

استاندار كرمانشاه گفت: توسعه و عمران فضاهاي شهري نيازمند اجراي كار كارشناسي و مطالعه دقيق برنامه هاي راهبردي براي حركت به سمت پويايي و نشاط است.

دمياد در ادامه توجه به ساماندهي و بهسازي بافت فرسوده را موضوعي بسيار مهم عنوان كرد و گفت: براي اجراي اين موضوع تمام مكانيزم هاي لازم مورد توجه گرفته اند و دستگاه هاي ذيربط با استفاده از ظرفيت هاي موجود و جذب سرمايه هاي بخش خصوصي وظيفه دارند كه در اين راستا با جديت گام بردارند.

وي گفت: ساماندهي و بهسازي بافت فرسوده علاوه بر توسعه و عمران شهري و زيبايي شهر، به رونق اقتصادي نيز كمك مي كند و اين موضوع مي تواند فرصت هاي خوبي براي شهر كرمانشاه به عنوان مركزيت غرب كشور فراهم كند.

استاندار اظهار كرد: طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده فرصت مناسبي براي حل مشكلات شهري است كه اجراي آن جديت و تلاش تمامي دستگاه هاي ذيربط را مي طلبد.

وي گفت: علاوه بر ساماندهي و بهسازي بافت فرسوده شهر كرمانشاه، بافت فرسوده شهر اسلام آباد غرب نيز به عنوان بزرگترين شهر بعد از كرمانشاه كه داراي مشكلات شهري است، بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

در اين جلسه ضمن بررسي طرح هاي مربوط به كميسيون ماده پنچ، مطالعات بهسازي و نوسازي بافت فرسوده در شهرهاي كرمانشاه و اسلام آباد غرب از سوي مشاورين طرح، مقرر شد كه زمينه هاي لازم براي اجراي اين طرح ها هر چه زودتر نهايي و فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر