کد خبر: 612155
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان باتاکید بر ضرورت بهره برداری مناسب از ظرفیت های دینی در جامعه، گفت: دولت در نظام اسلامی باید در خدمت دین باشد.
بهروج

 به گزارش جوان ، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی این استان گفت: باید کارکردهای مساجد در جامعه احیاء شود.

وی با بیان اینکه دین باید مردمی باشد، افزود: در نظام اسلامی دولت ما دینی است و باید در خدمت دین باشد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مساجد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید هر مسجد یک مجتمع فرهنگی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه مساجد ظرفیت خوبی در حوزه ی فرهنگ دارند، بیان کرد: با احیاء کارکردهای مساجد و بهره گیری از ظرفیت های این اماکن سدی محکم در برابر دسیسه های دشمنان ایجاد می شود.

وی با تاکید بر ضروت توجه دولت وخیران به ساخت و ساز مساجد، اذعان داشت: امروزه بسیاری از روستاهای استان لرستان از نبود مسجد رنج می برند.


حجت الاسلام مهدوی نبود روحانی مستقر در مساجد را از دیگر مشکلات فرا روی مساجد استان خواند و گفت: متاسفانه در بسیاری از مساجد مناطق روستایی استان لرستان امام جماعت مسجد وجود ندارد.

وی یکی از مهم ترین عوامل ایجاد این معضل را نبود خانه عالم در روستا ها خواند و عنوان کرد: در سراسر استان لرستان تنها 70 روحانی در روستاهای این استان در خانه های عالم ، همراه با خانواده مستقر هستند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مساجد روستایی، گفت: با توجه به نبود مرکز فرهنگی و مذهبی مناسب در مناطق روستایی، مساجد روستایی به عنوان مرکزی فرهنگی می تواند در اشاعه فرهنگ دینی در بین مردم و جذب آنها به مساجد موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: همکاری عموم مسئولان، خیران و مردم در ساخت خانه های عالم در جوار مساجد روستایی ضروری است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برای ارتقای بحث نرم افزاری مساجد استان برنامه ویژه ای دارد، اظهار کرد: امام جماعت مساجد نیز توسط این سازمان منصوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار