کد خبر: 514570
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
ایسنا: بر اساس قراردادهای ثبت شده در استان تهران، طی چهار ساله اخیر این استان شاهد افزایش تعداد مستاجران و مالکان بوده است که نسبت به هر دوره دیگری مشهود است.
 
از بین سا‌ل‌های ۸۸ تا ۹۱ ، امسال بیشترین قراردادهای املاک در استان تهران ثبت شده است و قراردادهای اجاره تهرانی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
 
طی ۱۱ ماهه امسال ۵۲۱ هزار و ۱۱۳ قرارداد اعم از مبایعه‌نامه،‌ اجاره‌نامه، پیش‌فروش، قراردادهای خاص، سرقفلی و اجاره به شرط تملیک ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۴ هزار مورد افزایش یافته است.
 
این درحالی است که برخی مشاوران املاک مناطق مختلف تهران طی سه‌ماه اخیر نسبت به کاهش خرید، فروش‌، رهن و اجاره مسکن معترض هستند.
 
با مقایسه تعداد قراردادهای ثبت شده در چهارسال گذشته شاهد افزایش تعداد قراردادهای اجاره هستیم و به نظر می‌رسد این افزایش تعداد قراردادها به معنی رشد جمعیت،‌ افزایش ازدواج‌ها، افزایش مهاجرت به کلان‌شهر تهران و عواملی از این دست باشد.
 
بر اساس آمار اعلام شده در ۱۱ ماهه امسال ۱۵۷ هزار و ۹۸۶ قرارداد اجاره در استان تهران منعقد شده که نسبت به سال گذشته ۶۳ هزار و ۲۴۱ مورد افزایش یافته است.
 
از نظر قیمت نیز طبق اعلام مرکز آمار ایران، تهران همچنان رکوردار قیمت اجاره مسکن در کشور است؛ به طوریکه متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای اجاره هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده ۱۲۹ هزار و ۵۳۶ ریال در استان تهران بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار