کد خبر: 502041
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صدور ۸۶ میلیون دلار محصولات کشاورزی به خارج از کشور خبر داد كه به طور متوسط ارزش هر کیلو محصول صادراتی ۱.۶ دلار بوده است.
مسعود محمدیان در جلسه تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ارزش کالاهای کشاورزی صادراتی به خارج از کشور اظهار داشت: افزايش صادرات محصولات باغی از نظر وزنی ۲۷ هزار و ۲۴۸ تن و از نظر ارزشی ۵۲ میلیون دلار بوده که در این بخش کشمش با ۱۹ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را از آن خود کرده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در این شش ماه صادرات محصولات دامی ۱۶ میلیون دلار (۱۸ درصد بخش کشاورزی) بوده است، ادامه داد: روده، بادکنک و شکمبه با ۵ میلیون دلار و ماست با ۵ میلیون دلار بالاترین رقم‌ها را از آن خود ساخته‌اند.
محمديان با بیان اینکه در این مدت، محصولات زراعی و باغی جمعاً ۴۵ میلیون دلار صادرات داشته است، افزود: ۲۹ میلیون دلار آن مربوط به کشمش بوده که باید گفت ۴۹ درصد صادرات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صنایع تبدیلی نیز با ۱۶ درصد ارزش صادرات در این مدت، حدود ۱۳ میلیون دلار صادرات داشته است، افزود: متوسط ارزش هر کیلوگرم محصول صنایع تبدیلی ۱.۷ دلار و مهم‌ترین محصول صادراتی این بخش مربوط به آب میوه با ارزش ۷ میلیون دلار بوده است.
وی با بیان اینکه سهم محصولات زراعی ۵ درصد كل صادرات بوده ، افزود: در این مدت ارزش محصولات زراعی به وزن ۷ هزار و ۵۱۶ تن، چهار میلیون دلار بوده که بیشترین میزان در این بخش به پیاز با ۱.۵ میلیون دلار اختصاص دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار