کد خبر: 501911
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۳:۲۴
تحقیقات جدید نشان داد
فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز، تحقیقات جدید محققان کانادایی حاکی است کودکان با مصرف روزانه دو فنجان شیر می‌توانند مقادیر لازم و مورد نیاز بدن خود به ویتامین D را تامین کنند.

محققان بیمارستان سن میشل شهر تورنتو کانادا دریافتند: مصرف دو فنجان شیر در روز به کودکان مقادیر لازم و کافی ویتامین D را می‌دهد؛ بدون اینکه سطح آهن آنها کاهش یابد.

این محققان به رابطه بین ویتامین D و آهن دست یافتند که هر دو برای رشد مغز کودکان و بدن آنها مهم هستند.

جاناتان مگیر محقق مسئول این تحقیقات گفت: ما دریافتیم که نزدیک دو فنجان شیر در روز مناسب است و درخصوص کودکان به نظر می‌رسد که بیشتر از این میزان، ذخیره آهن آنها را کاهش می‌دهد.

محققان در جریان تحقیقات خود وضعیت بیش از ۱۳۰۰ کودک دو تا پنج ساله را مورد بررسی قرار دادند و والدین مقدار شیر مصرفی معمول آنها را ثبت کردند و سپس میانگین ویتامین D و آهن از طریق آزمایش خون مقایسه شد.

محققان دریافتند: با افزایش مصرف شیر گاو، سطح ویتامین D افزایش یافت اما سطح آهن کاهش نشان داد.

این تحقیقات روشن کرد که مصرف دو فنجان شیر گاو در روز، مقادیر لازم ویتامین D را برای اکثر کودکان فراهم می‌کند.

ویتامین D از ویتامین‌های لازم برای بدن و محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژن‌های هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.

منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر، نور آفتاب است به طوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند و کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار